Jedna papírová přepravka vyjde na 25 korun a obsahuje mix ovoce a zeleniny, které již není možné prodávat. „Do bedýnek se doplňuje ovoce a zelenina různého druhu v nepoškozeném stavu a kvalitativně v pořádku. Zákazník si tak může být jist, že zakoupí jen kvalitní kusy,“ říká Tomáš Myler, tiskový mluvčí Lidlu.
Jde o kusy, které pochází z balíčku s poškozenou síťkou, nebo jejich vzhled už neodpovídá vizuálním standardům.
Bedýnky jsou umístěny v prostoru za pokladnami a podle situace budou doplňovány celý den. V jedné prodejně bude denně připraveno zhruba patnáct takových bedýnek, počet bude odlišný podle velikosti dané prodejny.
Sledujte aktuální létaky Lidlu na AkcniCeny.cz |
„Důležitá je pro bedýnky právě různorodost. Každá bedýnka je jiná a jejich počet závisí na aktuální situaci v prodejně, tj. zda např. zrovna dojde k poškození obalu (síťky) některého druhu. Nelze tedy říct, kolik se přesně prodá bedýnek za den,“ říká Myler s tím, že Lidl garantuje u všech bedýnek váhu 3 kilogramy.
Až za pokladnou
Zákazník za ni zaplatí a následně si ji za pokladnou vezme. „Báli jsme se, aby s nimi uvnitř prodejny zákazníci nemanipulovali a složení si neupravovali podle svého,“ vysvětlila na tiskové konferenci Eliška Froschová Stehlíková, vedoucí CSR projektů ve společnosti Lidl. Právě díky tomu může řetězec garantovat kvalitu obsahu i váhu bedýnky.
Lidl „bedýnkový systém“ začal testovat v letních měsících ve vybraných prodejnách. Nyní bude k dispozici ve všech 283 prodejnách v České republice. Nelze však garantovat, že se na všechny zájemce dostane.
„Spočítali jsme, že když půjdeme tímto směrem, zachráníme za rok více než 3 800 tun ovoce a zeleniny. Stejnou zprávu bychom bedýnkami rádi předali našim zákazníkům, aby se nad hospodařením s potravinami také zamýšleli, a pomohli tak aktuální situaci posunout tím správným směrem,” uzavírá Tomáš Myler.