Každá bedýnka je jiná | foto: Lidl

Lidl bojuje proti plýtvání. V bedýnkách nabídne levné ovoce a zeleninu

  • 117
Za pokladnami ve všech obchodech Lidl najdou zákazníci papírové bedýnky s ovocem a zeleninou. Některé zákazníky může překvapit jejich cena. Papírové bedýnky jsou součástí nového projektu, který má za cíl snížit plýtvání jídlem.

Jedna papírová přepravka vyjde na 25 korun a obsahuje mix ovoce a zeleniny, které již není možné prodávat. „Do bedýnek se doplňuje ovoce a zelenina různého druhu v nepoškozeném stavu a kvalitativně v pořádku. Zákazník si tak může být jist, že zakoupí jen kvalitní kusy,“ říká Tomáš Myler, tiskový mluvčí Lidlu

Jde o kusy, které pochází z balíčku s poškozenou síťkou, nebo jejich vzhled už neodpovídá vizuálním standardům.

Bedýnky jsou umístěny v prostoru za pokladnami a podle situace budou doplňovány celý den. V jedné prodejně bude denně připraveno zhruba patnáct takových bedýnek, počet bude odlišný podle velikosti dané prodejny. 

Sledujte aktuální létaky Lidlu na AkcniCeny.cz

„Důležitá je pro bedýnky právě různorodost. Každá bedýnka je jiná a jejich počet závisí na aktuální situaci v prodejně, tj. zda např. zrovna dojde k poškození obalu (síťky) některého druhu. Nelze tedy říct, kolik se přesně prodá bedýnek za den,“ říká Myler s tím, že Lidl garantuje u všech bedýnek váhu 3 kilogramy.

Až za pokladnou

Zákazník za ni zaplatí a následně si ji za pokladnou vezme. „Báli jsme se, aby s nimi uvnitř prodejny zákazníci nemanipulovali a složení si neupravovali podle svého,“ vysvětlila na tiskové konferenci Eliška Froschová Stehlíková, vedoucí CSR projektů ve společnosti Lidl. Právě díky tomu může řetězec garantovat kvalitu obsahu i váhu bedýnky.

Lidl „bedýnkový systém“ začal testovat v letních měsících ve vybraných prodejnách. Nyní bude k dispozici ve všech 283 prodejnách v České republice. Nelze však garantovat, že se na všechny zájemce dostane.

„Spočítali jsme, že když půjdeme tímto směrem, zachráníme za rok více než 3 800 tun ovoce a zeleniny. Stejnou zprávu bychom bedýnkami rádi předali našim zákazníkům, aby se nad hospodařením s potravinami také zamýšleli, a pomohli tak aktuální situaci posunout tím správným směrem,” uzavírá Tomáš Myler.


Témata: Lidl, Ovoce, zelenina