Sice je špatná, ale stojí jen pár korun. Proč lidé hrají mizerný Redfall?

  • 12
Upírský Redfall rozhodně nebyl tou vyvoněnou exkluzivitou, kterou teď Microsoft po slabším období potřeboval. Od recenzentů dostal jen průměrná hodnocení, fanoušci pak jsou ve svých odsudcích ještě přísnější. Přesto se jich našlo dost na to, aby se hra dostala do nejvyšších pater žebříčků popularity.

Vampírská akce Redfall je průšvihem snad podle každého kritéria, podle kterého můžeme hodnotit hry. Je ošklivý, nemá žádný zajímavý příběh, ničím nepřekvapí a především – není ani trochu zábavné ho hrát (viz naše recenze). Od novinářů napříč internetem dostával kolem 50 procent, na Metacriticu jsou pak hráči ještě přísnější a průměr jejich hodnocení se pohybuje jen lehce přes 30 procent, za neuspokojivý stav hry se dokonce omluvil i sám šéf značky Xbox Phil Spencer.

A přesto se stále najde spousta lidí, kteří se do této generické střílečky pouští. Je jich až tak moc, že z hlediska čísel je za minulý týden Redfall po Fortnite a Call of Duty třetí nejhranější hrou na xboxech. Čím to je?

Odpověď je jednoduchá, a to předplatné Game Pass. Lidé jednoduše mají možnost si za pár korun tuto exkluzivitu vyzkoušet na vlastní kůži a udělat si názor sami. Redfall je tak (po rovněž kontroverzní střílečce Atomic Heart) druhým nejúspěšnějším „launchem“, který v letošním roce toto nejlepší herní předplatné zažilo. Což je trochu zarážející, vzhledem k tomu, že do té doby se v Game Passu objevily i takové hity (minimálně co se hodnocení týče) jako Minecraft Legends, Everspace 2, Hi-Fi Rush nebo Wo-Long: Fallen Dynasty.

Za Redfallem sice stojí milovaní Arkane, kvůli mnoha odchodům z nejdůležitějších pozic už jde však o jiné studio než to, co nám naservírovalo hity jako Arx Fatalis, Dishonored nebo Prey.

Podle čtení uživatelských recenzí to skoro vypadá, jako by lidé zcela vědomě instalovali hru s tím, aby to mohli tvůrcům nandat. Jako by skutečnost, že něco nestojí příliš peněz, automaticky znamenala, že je to zadarmo.

Copak si dnes nikdo neváží svého volného času natolik, aby se vyhýbal očividným brakům, které mu nemůžou nabídnout žádnou přidanou hodnotu?

Anebo už jsme tak daleko, že na internetu nikdo ničemu nevěří a ani u tak banální věci, jako je hraní videoher, neprojeví trochu důvěry vůči médiím, která jsou za „předžvýkání“ každého sousta placena?

V tom případě se ovšem nelze divit tomu, že je dnes herní průmysl v tom stavu, v jakém je… Hraní špatných her opravdu není známka punku.


Témata: Microsoft, Xbox