Ministerstvo zdravotnictví v září v Registru smluv zveřejnilo dvě smlouvy. Jedna z nich je na Zajištění analýzy sociálních sítí ministerstva zdravotnictví a jeho vybraných představitelů s cenovkou 1,1 milionu korun bez DPH.
Druhá smlouva na Poskytování služeb souvisejících se zkvalitněním podkladů pro přípravu komunikačních výstupů ministerstva zdravotnictví a jeho vybraných představitelů, rovněž nese cenovku 1,1 milionu korun bez DPH.
Dosah i kvalita příspěvků
První zmiňovanou smlouvu, tedy zajištění analýzy, resort podepsal se společností PuRela 42. Předmětem smlouvy je podle dostupného dokumentu například provádění průběžné, měsíční a kvartální analýzy sociálních sítích ministerstva a jeho vybraných představitelů.
„(Vytvoří) z pohledu dosahu, kvality, efektivity a účinnosti ad-hoc analýzu konkrétních kampaní na sociálních sítích,“ stojí dále v dokumentu. Dohodu ministerstvo s firmou uzavřelo do 30. září roku 2025, či do vyčerpání peněz.
Mluvčí ministerstva Ondřej Jakob pro iDNES.cz doplnil, že cílem je mimo jiné získat detailní přehled o šíři dosahu a počtu interakcí a zjistit dopady jednotlivých příspěvků na veřejnost. „Analýzy mohou sloužit například jako podklad pro potenciální budoucí kampaně ministerstva zdravotnictví,“ řekl mluvčí.
Analýza se podle jeho slov bude primárně týkat sociálních sítí ministerstva, ministra zdravotnictví Vlastimila Válka a přidružených organizací a ostatních ministerstev v České republice.
Provádění rešerší či příprava textů
Smlouvu ohledně podkladů pro přípravu komunikačních výstupů podepsal resort s Martinem Joachymstálem, který je konzultantem pro politický marketing. Podle dokumentu má za úkol připravit komunikační doporučení spočívající v identifikaci komunikačních problémů a návrhů řešení daných problémů.
„Provádění rešerší, přípravě textů a dalších podkladů, vytváření newsletteru a argumentářů a tvorba podkladů pro reakce a prezentaci mediálních agend,“ vyjmenovává dokument předmět kontraktu. Smlouva je opět platní do 30. září 2025, nebo do vyčerpání peněz.
Jakob pro iDNES.cz současně doplnil, že komunikační výstupy budou pro potřeby tiskového odboru ministerstva. Ohledně profilů na sociálních sítích uvedl, že je spravují zaměstnanci tiskového odboru resortu. „Účty ministra zdravotnictví na sociálních sítích si spravuje ministr zdravotnictví ve spolupráci se zaměstnanci tiskového odboru ministerstva,“ komentoval dále Jakob.
Zároveň dodal, že správou sociálních sítí ministra a ministerstva nevznikají žádné dodatečné náklady. „Profily jsou spravovány zaměstnanci tiskového odboru v rámci jejich náplně práce,“ dodal Jakob.
Podle knihovny reklam na Facebooku například reklamy na profilu ministra Válka vyšly od 5. července do 2. října letošního roku na 12 979 korun. Reklamu platilo podle dostupných údajů TOP 09.