Za čtyři měsíce od vydání se celkem prodalo 14,94 milionu kusů nových samsungů řady Galaxy S24. Největší úspěch si připsal model Galaxy S24 Ultra se 7,7 miliony prodanými kusy. Zbylé nové samsungy už tak výrazná prodejní čísla nemají, i když s 4,33 miliony prodanými kusy je model Galaxy S24 také hit. Nejméně populární je model Galaxy S24 Plus s 2,91 miliony prodanými kusy.
Víte, co vše dovede umělá inteligence v mobilech Samsungu? Odborník radí![]() |
Jako klíčový prvek, který je přesvědčuje o koupi, zákazníci uvádějí právě přítomnost umělé inteligence. Tu jihokorejský výrobce nazývá Galaxy AI. Jak uvádí analytická společnost Kantar ve svém průzkumu, pro čtvrtinu kupujících je umělá inteligence klíčovým důvodem pro koupi. Mezi zákazníky jiných výrobců činí tento podíl zájemců o AI funkce přitom pouhých šest procent. Zbytek kupujících nových samsungů upřednostňuje jiné nové funkce a vlastnosti nové řady Galaxy S24.
Mezi funkce nových samsungů využívající umělou inteligenci patří třeba překlad hovoru v reálném čase. Ta zaujala a přiměla ke koupi 28 procent zájemců, kteří patří do skupiny zájemců zmiňujících umělou inteligenci jakožto důvod ke koupi.
Nové samsungy dostaly do vínku také vylepšení fotoaparátů pomocí umělé inteligence. Mezi těmi, které Galaxy AI přimělo ke koupi, je toto vylepšení důležité pro 24 procent kupujících. Další funkcí je vyhledávání Circle to Search, která pomocí umělé inteligence dokáže vyhledávat zakroužkovaný objekt či text. Tuto funkci označilo jako důležitou 17 procent zákazníků.
Umělou inteligenci již minulý rok dal do výbavy Google u svých smartphonů Pixel. Právě s Googlem Samsung na softwarové výbavě nových smartphonů spolupracoval a různé funkce se postupně dostanou i do dalších smartphonů.
Ovšem Samsung je podle analytické společnosti Counterpoint tahounem na poli smartphonů s umělou inteligencí. Nové modely řady Galaxy S24 vládnou žebříčku s celkovým podílem 58 procent v tomto segmentu. Google se svým Pixelem 8 Pro je až desátý s podílem 2,2 procenta.
Tržní podíl v tomto segmentu zcela opanuje model Samsung Galaxy S24 Ultra s podílem 30,1 procenta. Následuje Samsung Galaxy S24 s podílem 16,8 procenta a Samsung Galaxy S24 Plus s podílem 11,5 procenta. Xiaomi 14 má podíl 7,7 procenta a Vivo X100 pak 4,9 procenta.