„Vážené dámy a pánové, Favorit ‚Sport Line‘, tak se jmenuje nový, v malé sérii a po omezený čas nabízený akční model, který pokračuje ve sportovních ambicích a programech automobilové a. s. Škoda po olympijských hrách Barcelona ’92.“ Tak začíná tisková zpráva, kterou uchovávají v muzeu Škody Auto v Mladé Boleslavi.
„Nový sportovní Favorit ‚Sport Line‘ podává charakterem a rozsahem své výbavy další důkaz tvůrčích schopnostech a výkonnosti zaměstnanců automobilky Škoda. Od první poloviny srpna ’92, po omezený čas, jej v určitém počtu bude nabízet značková prodejní síť Škoda,“ pokračuje třicetiletý dokument.
„První Favority 135 Sport Line byly vyrobeny již koncem června 1992 a poslední jeden byl v prosinci,“ vyčetla Irena Hozáková z muzea Škody Auto z archivu závodu ve Vrchlabí. Celkem se vyrobilo 3 001 červených sportovně pojatých favoritů, z toho 1 206 vozů bylo v provedení LSe. „Provedení LS byla pro tuzemsko, provedení LSe pro SRN, Belgii, Francii, Nizozemsko a Portugalsko,“ upřesňuje Hozáková.
Výbava vyšperkovaného Favorita vycházela z vyšší výbavové verze modelu označené LS. Sport Line měl navíc hliníková kola, autorádio Blaupunkt Boston, nové potahy sedadel, spojler na víku kufru, zatemněná zadní okna a kouřovou úpravu zasklení zadních světel, mezi něž vetknuli červený panel z reflexního materiálu. Přidali ozdobnou koncovku výfuku a lišty kolem karoserie nebo mlhovky s ochrannou mřížkou. Zářivý rudý odstín namíchali prý jen pro toto provedení. Pod kapotou se změny neudály, benzinová třináctistovka OHV o výkonu 43 kilowattů a točivém momentu 94 Nm rozjela favorita někam ke 140 km/h. Akční verze se prodávala za 189 tisíc korun.
Třicetiny Favoritu Sportline připomínáme reklamou, kterou si mnozí pamětníci budou pamatovat. Nejen červené škodovky sportline nabízí automobilka i dnes, od Favorita se takto pojmenované verze modelů objevují v nabídce značky pořád. SUV Karoq, které právě startuje v občerstveném provedení, je právě ve verzi Sportline velmi žádané.