Největší nouze je aktuálně o kabelové svazky, které tvoří jakousi neurologickou síť vozu, v jednom moderním autě je až pět kilometrů kabelů. Podle specializovaného magazínu Automotive News pokrývá Ukrajina zhruba 7 % dodávek kabelových svazků pro automobilky v Evropské unii. Jejich výrobou se zabývalo až 38 závodů s přibližně 60 tisíci zaměstnanci.
Volkswagen oznámil, že z důvodu nedostatku komponentů do odvolání pozastavuje objednávky na plug-in hybridní verze modelů Volkswagen Golf, Tiguan, Passat, Arteon a Touareg. Dodávky už zadaných objednávek se letos nemusejí uskutečnit, dodal podle agentury Reuters největší výrobce aut v Evropě. Koncern, jehož součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto, se rozhodl zastavit výrobu v Rusku a dočasně pozastavit výrobu v několika továrnách v Německu.
Hlavní závod automobilky ve Wolfsburgu bude od 14. do 18. března zavřený. Továrna ve Cvikově (Zwickau), která vyrábí elektromobily, také nebude mít až do 18. března otevřeno. Zasaženy budou i závody Volkswagenu v Hannoveru a v Drážďanech a také dvě továrny v Polsku, sdělila firma.
Situaci ve Škodě Auto zjišťujeme. Od minulého týdne stojí výroba elektrické Škody Enyaq iV kvůli výpadku dodávek kabelových svazků z Ukrajiny. V ohrožení je podle prohlášení Škody z minulého týdne také výroba modelů Scala a Enyaq. Člen představenstva Škody Martin Jahn pro Seznam zprávy uvedl, že automobilka uvažuje o přesunu celého dodavatele kabelových svazků do z Ukrajiny do Mladé Boleslavi, včetně zaměstnanců.
Potíže s dodávkami komponentů vyráběných mimo jiné i na Ukrajině, stejně jako rostoucí ceny surovin, ale brzdí produkci automobilek po celé Evropě.