Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kampaň za očkování jde do další fáze. Zapojí Hámu, Mišíka či skauty

  10:30
Iniciativa Cesta ven, která v Česku řídí reklamní kampaň na podporu očkování proti covidu-19, se rozroste o další tváře či způsoby propagace. Ve snaze oslovit mladé zapojí třeba některé influencery, jako je youtuber Adam Lysek známý jako Vidrail nebo zpěvák Adam Mišík. Šířit osvětu jim pomohou třeba i organizace, jako je Skaut, nebo soukromé firmy.
Aleš Háma a Adam Mišík

Aleš Háma a Adam Mišík | foto: koláž iDNES.czMAFRA

Plakáty či videospoty, které iniciativa vytvořila, dosud pracovaly především s odbornými kapacitami. Objevili se na nich třeba hlavní epidemiolog IKEM a šéf mezioborové skupiny MeSES Petr Smejkal, viroložka Ruth Tachezy nebo chirurg Pavel Pafko.

Nyní se kampaň rozroste. Její zástupci chtějí začít více pracovat s komunitami a zapojit takzvané influencery. „Oslovujeme desítky influencerů a v drtivé většině chtějí vakcinační kampaň podpořit. S ohledem na to, že všechny spolupráce s osobnostmi probíhají bez nároku na honorář, je podpora z jejich strany velmi různorodá. Od prostých příspěvků o tom, že se daná osobnost nechala očkovat, registrovala se a podobně, přes fotografie s tečkou a jasným zapojením do kampaně, až třeba po edukační videa,“ vysvětluje Pavla Mudrochová, mluvčí iniciativy.

O jeho rady už nestojí, vést kampaň se Smejkalovou fotkou chce resort dál

Zapojí se třeba herečka Ester Geislerová, moderátoři Aleš Háma a Libor Bouček, zpěvačka Victoria Velvet, herečka Iva Pazderková, zpěvák Adam Mišík nebo youtubeři Adam Lysek a Lukáš Fritscher, známý jako Lukefry.

„Myslím, že to je správná věc. Bylo by fajn, kdyby se naočkovalo co nejvíc lidí a svět se vrátil do běžných kolejí, včetně plánovaných zákroků v nemocnicích a podobně. Respektuji svobodnou vůli každého člověka rozhodnout se, co chce do svého těla dostat, byť za sebe říkám, že očkování je jediná možná cesta,“ řekl ke své účastí moderátor Aleš Háma s tím, že propagace vakcinace na Instagramu je pro něj dobrý skutek.

„Obecně jsou influenceři stabilní součástí každého marketingového mixu, který počítá se zasažením mladých lidí. Mladí další obsahy, kde by bylo možné sdělení zprostředkovat, příliš nesledují,“ míní Denisa Hejlová,  vedoucí katedry Marketingové komunikace a public relations na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy.

Upozorňuje, že kampaně se někdy dělají tak, že se najímají velcí influenceři, ale i malí, kteří mají výhodu bližšího vztahu s diváky. Je tak důležité najít právě někoho, kdo dokáže přesvědčit mladé ženy, ale i mladé muže, kteří jsou velmi rezistentní ve svém názoru nenechat se očkovat. „Lidé na to již mají vytvořený názor. I když kampaň přichází teď, bude velmi těžké jej změnit,“ říká.

Skaut i soukromé firmy

Kromě toho bude ale mít kampaň ještě druhý rozměr. Ten právě zacílí na konkrétní skupiny. Své členy, ale i třeba jejich rodiče, totiž osloví na sociálních sítích třeba Skaut. „Ještě to nemáme rozmyšlené, zatím počítáme s tím, že minimálně využijeme materiál, který přichystali organizátoři. Je ale možné, že to ještě přetavíme do něčeho skautského. Máme vyzkoušené, že sledující u nás více vnímají věci, kde je přímé propojení na skaut, je tam skautská tematika,“ uvedla mluvčí organizace Barbora Trojak s tím, že by mohlo jít třeba o fotky z očkování členů Skautu.

Iniciativa také oslovila přes padesát významných národnostních, náboženských a dalších komunit. Zapojí se třeba Dům národnostních menšin, který připraví překlady materiálů pro nejpočetnější menšiny žijící v Česku. Podobně jako třeba při sčítání lidu.

A zapojí se i firmy. Těm koncept iniciativa poskytuje, aby jej adaptovali pro vlastní potřeby. Toho využila třeba společnost Mondelez, Komerční banka nebo Třinecké železárny. Pro zaměstnance tak skrze letáky a plakáty propagují očkování třeba ředitelé společností nebo další představitelé.

Firmy začínají očkovat. Tisícovky zaměstnanců dělí od vakcíny už jen formality

„Z hlediska úspěchu kampaně je dobré využít cokoliv, co bude fungovat, tedy i vytvářet koalice s třetími stranami, s neziskovým sektorem a podobně,“ hodnotí věc Hejlová.

Celá kampaň odstartovala 12. dubna. Podle iniciativy oslovila jen svou televizní částí téměř šest milionů lidí, celkem zaznamenalo skoro 700 spotů odvysílaných Novou a Primou přes 41 milionů zhlédnutí. 

Online kampaň na zpravodajských portálech pak v dubnu oslovila 2,23 milionu reálných uživatelů, reklamní bannery a videa zaznamenaly téměř 41 milionů zhlédnutí. V tištěných médiích oslovila kampaň 65 procent dospělé populace, asi 5,4 milionu osob. Rozhlasová část pak zasáhla třetinu dospělé populace. Cílem kampaně podle organizátorů je, aby se na očkování přihlásilo alespoň 70 procent dospělé české populace.

12. dubna 2021

Autor:

Výsledky voleb

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

  • Nejčtenější

Policie prověřovala nákup vojenského materiálu pro Ukrajinu. Zajistila 300 milionů

5. června 2024,  aktualizováno  8.6 21:12

Premium Česká policie v tichosti prověřovala třaskavý případ, který může mít negativní dopad na zbrojní...

Povodně zpustošily západní Čechy. Zasahovaly vrtulníky, sesuv zastavil trať

2. června 2024  12:06,  aktualizováno  21:58

Části Česka o víkendu zasáhly bouřky provázené místy silným deštěm. Zejména na jihozápadě Čech...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Turek pod tlakem. Promazal sítě, ruší debaty. Zdviženou pravici řeší policie

6. června 2024  14:28,  aktualizováno  16:45

Lídr kandidátky Přísahy a Motoristů sobě Filip Turek se nezúčastní posledních debat před...

Zelenskému se hroutí mírový summit. Spojenectví s USA dostává trhliny

3. června 2024  17:52,  aktualizováno  20:53

Nedorazí ani Číňané, ani Saúdové. Z očekávaného mírového summitu ve Švýcarsku se omluvilo několik...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Šofér kamionu mohl do aut na D1 najet úmyslně. Pak znovu boural v kradeném voze

5. června 2024  8:26,  aktualizováno  15:10

Nehoda desítky aut omezila dnes ve směru na Prahu dopravu na 196. kilometru dálnice D1 v Brně....

KOMENTÁŘ: Nad Moskvou nebezpečno. Jak změní válku povolení útočit v Rusku

9. června 2024

Premium Jak změní rusko-ukrajinskou válku fakt, že některé západní vlády povolují Ukrajině svými zbraněmi...

Cyklistu viní, že zbil řidičku, která pak zemřela. Hrozí mu podmínka

9. června 2024

Premium Chytil ji za vlasy, strhl do předklonu a pak ji údery pěstmi a kopanci bil do hrudi a břicha, až jí...

Ženu v Zelenči srazilo na poli auto a zemřela. Policie už má podezřelého

8. června 2024  23:52

V sobotu odpoledne byla na poli u obce Zeleneč u Prahy nalezena mrtvá žena. Podle prvotního...

Policie v pohotovosti kvůli hrozbě terorismu. Hlídá nádraží i centra měst

8. června 2024  23:01

Blesková zpráva Česká policie posílila v noci na neděli s okamžitou platností bezpečnostní opatření na veřejných...

Nová Miss Alabama je morbidně obézní. Vítězka váží 150 kilo, lidé se bouří

Vítězkou v soutěži National American Miss je Sara Millikenová. Třiadvacetiletá žena byla zvolena královnou krásy i...

Hledal jsem manželku v Africe, sbalit ženskou tam zabere sekundu, říká dobrodruh

Premium Byl na šesti kontinentech, projel 135 států a během své cesty kolem světa ujel 230 tisíc kilometrů. Parťákem mu po...

Hejt není názor, říká Arichteva. Žena herce Blažka jí doporučila plastiku prsou

Herečka Veronika Arichteva (38) se stala terčem kritiky manželky herce Filipa Blažka (50). Jolana Blažková (44) se...

RECENZE: To už není film, ale úkaz. Čistá nula pro Lásku na zakázku

Premium Svým způsobem je to dvojitý zázrak. Spočívá jednak v daru natočit film tak skrznaskrz špatný, jakým je Láska na...

Modelka Huntington-Whiteleyová se vyfotila nahá. Přestaňte, jste matka, píší jí

Britská modelka a herečka Rosie Huntington-Whiteleyová (37) zveřejnila na Instagramu fotku, na které leží zcela nahá na...