Ve středu se v mladoboleslavském závodu objevily dva případy nákazy koronavirem. Firma pracoviště obou zaměstnanců vydezinfikovala, dezinfekcí prošly i společné prostory jako závodní jídelna či sociální zařízení. Zaměstnanci, kteří přišli do styku s nakaženými, mají nařízeno se řídit doporučením hygienické stanice.
Škoda Auto zastavila kvůli koronaviru výrobu 18. března večer. Odstávku několikrát prodloužila.
Automobilka Hyundai pak obnovila výrobu ve svém závodě v Nošovicích na Frýdecko-Místecku po třítýdenní odstávce 14. dubna. Výrobce autobusů Iveco Czech Republic z Vysokého Mýta na Orlickoústecku obnovil provoz v pondělí.
Iveco nevyrábělo od 30. března pro nedostatek dílů, který způsobilo zastavení provozu dodavatelských továren kvůli koronavirové pandemii. Vzhledem k problémům s dodávkami komponentů a materiálu musela firma obnovení výroby několikrát odložit.
Kolínská automobilka Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) poté prodloužila na konci dubna odstávku do 18. května. Původně chtěla začít vyrábět od 4. května.
Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.
Vše o koronaviru
|
Firma loni dodala do celého světa 1,24 milionu aut a má téměř 39 tisíc zaměstnanců, z toho v Česku téměř 34 tisíc lidí. Škoda je nejprodávanější značkou na českém trhu, kde se její podíl blíží 40 procentům.
Provozní zisk klesl také mateřskému Volkswagenu. Ve čtvrtletí to bylo o 81 procent na 900 milionů eur, potvrdila firma předběžná čísla. Citelně horší bude i celý rok, dodala společnost.
Zaměstnanci Škody po pauze zamířili do práce (27. dubna 2020):