O plánu značky informoval francouzský list Le Figaro. Společnost ještě čeká na dokončení plánované státní půjčky pět miliard eur. Pak zahájí jednání mezi vedením a odbory o pracovních místech a továrnách ve Francii. Nechce se uchylovat k přímému propouštění, ale dává přednost tomu, že by nepřijímala nové zaměstnance za ty, kteří odejdou do důchodu, píše Figaro.
Renault se odmítl ke zprávě listu vyjádřit. Agentura Reuters již v pondělí upozornila, že by firma ve čtvrtek mohla představit úsporný plán, jehož součástí bude snížení počtu zaměstnanců a zavření továren.
Renault je na pokraji zániku, jiné automobilky propouštějí tisíce lidí |
Francouzský prezident Emmanuel Macron v úterý představil balíček v hodnotě více než osm miliard eur na záchranu domácího automobilového průmyslu zasaženého koronavirovou krizí.
Ten má udělat z Francie největšího výrobce „čistých“ aut v Evropě. Vyzval také francouzské automobilky, aby vyráběly auta ve své zemi. V Renaultu stát vlastní podíl 15 procent.
Automobilový průmysl ve Francii zaměstnává zhruba 400 tisíc lidí. Francouzský automobilový trh se v dubnu v důsledku koronavirové krize propadl téměř o 90 procent. Očekává se, že jeho oživení bude jen pomalé.