Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Odmítl 12 nabídek producentů, aby mohl udělat vysněnou hru bez kompromisů

Nezávislý vývojář vyměnil finanční jistotu za absolutní tvůrčí svobodu. Jeho krok byl sice riskantní, nicméně se mu nejspíše vyplatí. Hororová plošinovka Darq už je téměř hotová a vypadá skvěle.

Polský skladatel Wlad Marhulets už ve svých dvaatřiceti letech dokázal udělat poměrně zajímavou kariéru. Jeho hudbu hrají orchestry napříč celým světem (Český národní symfonický orchestr nevyjímaje), složil však i soundtracky k řadě hollywoodských filmů, mimo jiné i k adaptaci videohry Hitman: Agent 47.

Darq vypadá jako Limbo kombinované s estetikou filmů Tima Burtona.

A aby toho tento talentovaný mladý člověk náhodou neměl málo, pustil se před třemi roky i do nelehkého vývoje počítačových her. „Stáhnul jsem si engine Unity a naučil se trochu programovat a vytvářet 3D modely,“ řekl Wlad magazínu IGN, jako by to nebylo obtížnější než uvařit vajce na tvrdo. Už po pár týdnech měl hotový první prototyp, který vyvěsil na dnes už neexistující službu Steam Greenlight, a okamžitě zaznamenal veliký úspěch.

Pod poněkud zvláštním názvem Darq se totiž skrývá vizuálně strhující hororová plošinovka o chlapci, který se snaží probudit z vlastní noční můry. Představte si kombinaci Limba s Little Nightmares zpracovanou ve stylu Tima Burtona a máte poměrně přesné ponětí, jak asi hra vypadá. 

Každopádně Darq se rychle dostal mezi desítku nejvíce „lajkovaných“ her v Greenlightu, což nemohlo uniknout pozornosti velkých i menších vydavatelství. Celkem prý Wlad dostal 12 nabídek.

Jenže to, co by pro většinu ostatních nezávislých vývojářů byl splněný sen, Wlad odmítl. Ani peníze, ani odbornou pomoc od vydavetelství nevyměnil za tvůrčí svobodu a než aby musel dělat ústupky, raději dál pokračoval v nejistotě s tím, že celý projekt možná ani nikdy nedokončí.

V žádném případě prý nešlo o cíleně pankáčský přístup ve stylu „f*ck the system,“ ale o ryze pragmatické rozhodnutí. Jednání s producenty prý věnoval půl roku, ale k žádné dohodě, která by vyhovovala oběma stranám, bohužel nedošlo. Snažili se ho přesvědčit, že v dnešní době se bez jejich pomoci neobejde, a proto za své služby žádali až příliš. 

V jádru ani tak nešlo o procento z vydělaných peněz (i když jeden z nich prý chtěl dokonce 80 %), ale spíše o fakt, že chtěli vlastnit práva na značku Darq a svými zajisté dobře míněnými radami vývoj ovlivňovat, což bylo pro Wlada nemyslitelné.

Nyní se hra blíží svému dokončení a již letos si ji budeme moci zahrát. Protože Wlad nemá žádného producenta, moc dobře si uvědomuje nutnost propagace, a proto svůj příběh zveřejnil na sociální síti Reddit, kde se mu dostalo velké pozornosti. Možná snad až příliš velké. Opravdu je tolik lidí, kteří fandí malému nezávislému vývojáři bez předchozích zkušeností, nebo tu máme jen skvěle provedenou virální reklamu? To nejlépe posoudíme, až si hru budeme moci sami vyzkoušet.

Autor:
  • Nejčtenější

IKEA otvírá pobočku v Robloxu, zaměstnancům nabízí 340 korun za hodinu

Švédská společnost IKEA chce oslovit i mladé zákazníky a tak se jim snaží přiblížit skrz populární...

Herní krásky, které berou dech. A jeden krasavec k tomu

Ač se puritáni a politicky hyperkorektní lidé snaží bojovat proti sexy postávám na každém kroku,...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Vyděrač už dva roky každý den zabíjí jedno NPC, chce pokračování Skyrimu

Od vydání zatím posledního dílu série The Elder Scrolls už uplynulo víc než dvanáct let a...

Taková břečka dostala zelenou? Hráči si ohledně novinky neberou servítky

Minulý týden PlayStation odhalil nové informace ohledně chystaných her a jedna z nich vyčnívá v ne...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Hlavní hrdinkou nové hry od autorů šokující Agony bude posedlá nymfomanka

Polské studio Madmind oznámilo nepřímé pokračování své hororové hry Succubus. Ve hře s výmluvným...

Ve fotbalové hře od Electronic Arts začalo EURO 2024

Electronic Arts sice přišli o práva na používání zančky FIFA, jinak se toho pro její fanoušky ovšem...

Hráči World of Tanks si nově mohou vyzkoušet vylodění v Normandii

Ku příležitosti osmdesátého výročí Dne D přibyla do populární videohry World of Tanks spousta...

Před 40 lety vznikl Tetris, druhá nejprodávanější herní značka všech dob

Je to dnes přesně čtyřicet let od momentu, kdy Rus Alexej Pažitnov představil světu prvotní koncept...

Druhá řada seriálu The Last of Us ani zdaleka nepokryje události hry

Ačkoli druhou řadu postapokalyptického seriálu The Last of Us uvidíme až příští rok, už nyní je...

Vznikající nádor v těle signalizuje celá plejáda příznaků, říká neurochirurg

Premium Narodil se v USA, zkušenosti sbíral i ve světě, ale doma je v Praze. Specialista na operace mozku Jan Šroubek si nyní...

Hledal jsem manželku v Africe, sbalit ženskou tam zabere sekundu, říká dobrodruh

Premium Byl na šesti kontinentech, projel 135 států a během své cesty kolem světa ujel 230 tisíc kilometrů. Parťákem mu po...

Hejt není názor, říká Arichteva. Žena herce Blažka jí doporučila plastiku prsou

Herečka Veronika Arichteva (38) se stala terčem kritiky manželky herce Filipa Blažka (50). Jolana Blažková (44) se...

Hana Vagnerová: Nikdo v USA neříkal, že bych měla být vdaná a mít děti

Herečka Hana Vagnerová (41) žila střídavě v Česku a USA. Aktuálně má za sebou natáčení amerického filmu s hvězdou...

Čekat čtyřicet minut na latte? Fronty ve Starbucks deptají obsluhu i zákazníky

Kavárenský řetězec Starbucks se ve Spojených státech potýká s dosud nepoznaným problémem: příprava kávy trvá příliš...