Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kočkování pokračuje: Hyundai popichuje Škodu na ruzyňském letišti

  14:27
Korejská automobilka Hyundai spustila další kolo kampaně, která se pouští do jejího rivala Škody Auto. Poblíž ruzyňského letiště umístila billboard, který vítá návštěvníky Prahy oznámením, že je nejdůležitější automobilkou v zemi. Škodovka o kus dál nabádá, ať si cizinci nenechají nic namluvit.
Billboard Hyundai poblíž ruzyňského letiště.

Billboard Hyundai poblíž ruzyňského letiště. | foto: Iva Špačková

"Welcome to the land of Hyundai," čtou čerství návštěvníci Prahy, kteří odjíždějí z Letiště Václava Havla po Aviatické ulici do centra metropole. Billboard, na kterém je vyobrazen model Santa Fe, který se v Česku nevyrábí a krajina za ním také nepochází z Čech, je sebevědomý.

Tradičně nejvýznamnější automobilkou v zemi je totiž mladoboleslavská Škoda Auto, jejíž počty prodaných škodovek několikanásobně převyšují počty prodaných hyundaiů. Například v listopadu prodala Škoda Auto 4 618  vozů a její tržní podíl dosáhl 31,42 procenta. Hyundai v tomto měsíci prodal tři a půlkrát méně aut (1 293) a jeho tržní podíl dosáhl úrovně 8,8 procenta.

Hyundai vítězí jen v kategorii MPV

Jedinou kategorií, ve které korejská automobilka vede nad mladoboleslavským rivalem, je kategorie víceúčelových vozidel. Hyundaiů ix20 prodali Korejci za letošní leden až listopad téměř tři a půl tisíce, kdežto Škodovka prodala jen necelých 2 900 roomsterů.

Mladoboleslavská automobilka se však nenechala novým útokem, na který upozornil server autorevue.cz, zaskočit. O kus dál vyvěsila billboard s okřídleným šípem v rohu, na kterém jsou vyobrazeny kukačky a slogan "Nenechte si nic nakukat," který odkazuje na stránky kukuku.cz, které propagují značku Škoda a ukazují i výsledky tuzemských i zahraničních testů, recenzí a ocenění.

Automobilka Hyundai na dotaz které cílové skupině je billboard věnován a zda je to další krok kampaně pouštící se do mladoboleslavské Škodovky, nereagovala. Škoda přiznala, že jí provokace korejského rivala přišla při vyvěšování jejího kukaččího billboardu vhod.

"Bezprostřední reakce na Hyundai to není. Kampaň kukuku, která využívá naší modelovou ofenzívu a chce výrazněji propagovat naši značku, připravujeme už od léta. O billboardu konkurence jsme však věděli, a když jsme získali novou reklamní plochu u letiště a na začátku listopadu jsme přemýšleli, co tam dát, tak nám náš motiv přišel v té souvislosti vtipný a umístili jsme to právě tam," řekl iDNES.cz mluvčí Škoda Auto Vítězslav Pelc s tím, že stejný billboard mohou řidiči vidět také například při cestě z Prahy do Mladé Boleslavi.

Pošťuchování pomáhá oběma automobilkám

Hyundai se vůči Škodě Auto vymezuje už léta. Intenzitu svých provokací však v tomto roce zesílil. V červnu nasadil slogan "Hyundai jde s vámi proti škodám," který využil jména konkurenta v reakci na rozsáhlé povodně (více zde). V září pak provokace ještě zpestřil, když začal ve svých tuzemských autosalonech nabízet škodovky.

Škoda Auto reagovala na krok konkurence s nadhledem a ocenila ho jako vstřícný krok, kterým dosvědčuje to, že škodovky jsou skutečně výborné. Škádlení obou automobilek pak pokračovalo tím, že Škoda vyzvala dealery Hyundai, aby prodávali i její vozy. To vyprovokovalo šéfa Hyundai k tomu, aby napsal dopis dealerům korejské značky, v němž upevňoval jejich prodejní morálku (více zde).

Ať už je třenice mezi oběma značkami hnána jakýmikoliv pohnutkami, lidé se jí baví a žádné z automobilek neškodí. Spíš naopak. Prodeje obou automobilek od zahájení srovnávací kampaně totiž v Česku rostou a obě značky posilují dokonce rychleji než samotný trh.

Kočkování mezi oběma automobilkami by tak mohlo být i plánované. Škoda to však odmítá. "Našich konkurentů si vážíme, posunují nás dál. V žádném případě však s nimi nespolupracujeme a nerozvíjíme žádné obchodní aktivity. Že naše prodeje rostou bych spíš dával do souvislosti s tím, že se příznivě projevil nástup nových modelů," říká Pelc.

Autoři: ,

Silný vítr odfoukl letadlo od nástupního mostu

  • Nejčtenější

Čekat čtyřicet minut na latte? Fronty ve Starbucks deptají obsluhu i zákazníky

1. června 2024

Kavárenský řetězec Starbucks se ve Spojených státech potýká s dosud nepoznaným problémem: příprava...

Svět udivuje Minipicasso. Obrazy dvouletého génia se prodávají za tisíce

29. května 2024  12:05

Svět nejenom výtvarného umění vzal útokem dvouletý německý chlapec, který se proslavil svými...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Zájem o penzijní DIP je menší, než se čekalo. Mají jej jen desítky tisíc lidí

29. května 2024

O zajištění na důchod prostřednictvím investic se státní podporou Češi zatím velký zájem...

Vlakem 200 km/h na českých kolejích. Jak to cestující pocítí v jízdních řádech

27. května 2024

Premium Na začátku měsíce oznámilo ministerstvo dopravy, že na čtyřech úsecích tratí prověřuje možnost...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Stát zveřejnil mapu s cenami nájmů. Stanoví, kolik má stát dostupný byt

29. května 2024

Ministerstvo financí vydalo interaktivní cenovou mapou nájemního bydlení. Ta ukazuje průměrné ceny...

Indické firmy těží z veder. Cena akcií výrobců klimatizací i nápojů roste

1. června 2024

Vysoké teploty v Indii hrají do karet tamním firmám, které aktuálně těží z vysokého nárůstu cen...

Jasmín pro výrobu parfémů sbírají i děti, zjistili reportéři. Firmy se brání

1. června 2024

Jasmín, který používají k výrobě parfémů značky Lancôme a L’Oréal nebo Estée Lauder sbírají...

Turisté se do Česka vrátili, ale dlouho se nezdrží. Nehledají ani nová místa

1. června 2024

Jedním z tahounů globální ekonomiky se má podle prognóz stát cestovní ruch. Obor těží z...

Čekat čtyřicet minut na latte? Fronty ve Starbucks deptají obsluhu i zákazníky

1. června 2024

Kavárenský řetězec Starbucks se ve Spojených státech potýká s dosud nepoznaným problémem: příprava...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Žádná tajná bokovka. S manželkou jsme rozvedeni, překvapil Petr Nedvěd

Generální manažer české hokejové reprezentace Petr Nedvěd (52) byl po divoké oslavě zlaté medaile z mistrovství světa...

Posedlost sexem, tíže lásky, nekrofilie. Gejšin příběh zmátl Japonsko

Vine se jím sex, mocná záliba v sexu. Rovněž láska. Neukojitelná, doslova vražedná. Onen příběh se odehrál v kulisách...

Brankář Dostál zklamal fanynky. Randí s finskou volejbalistkou, bývalkou Nečase

Neprůstřelný gólman Lukáš Dostál (23) byl hvězdou letošního mistrovství světa v hokeji. Nadšení z něj byli nejen mužští...

Vznikající nádor v těle signalizuje celá plejáda příznaků, říká neurochirurg

Premium Narodil se v USA, zkušenosti sbíral i ve světě, ale doma je v Praze. Specialista na operace mozku Jan Šroubek si nyní...

Hoši, nádhera, děkují celebrity za hokejové zlato. Pokáč baví vítěze písničkou

Česká hokejová reprezentace získala po čtrnácti letech zlato na mistrovství světa. Obrovský úspěch nadchl nejen...