Hyundai ukazuje v autosalonech škodovky. Kvůli srovnání s konkurencí

  14:12aktualizováno  17:11
Automobilka Hyundai spustila netradiční kampaň, jak přilákat více lidí k nákupu svých aut. Do 37 svých autosalonů umístila vedle svých modelů vozy Škoda Octavia a Škoda Rapid, které jsou na prvním a druhém místě nejprodávanějších vozů v Česku.

Hyundai i30 | foto: Roman Švidrnoch, MF DNES

"V Hyundai věříme v naší kvalitu natolik, že si troufáme porovnat konkurenční vozy přímo před vámi,“ uvádí firma na svých stránkách. Současně přímo z firemního webu mohou lidé kliknout na porovnávač různých značek.

Pokračuje tak dlouhodobá marketingová kampaň Hyundai, v které se vymezuje hlavně proti Škodě Auto. Naposledy proti škodovkám zaútočil Hyundai v červnu po povodních sloganem "Hyundai jde s vámi proti škodám".

Korejská značka, která část svých vozů vyrábí v Česku, je v počtu tuzemských registrací nových vozů na druhém místě. V Česku však přesto prodává třikrát méně aut, než Škoda. Novou kampaní chce Hyundai změnit i vnímání škodováckých zákazníků. Dokladuje to i jejich slogan "Mysleli jste si, že velké, kvalitní a reprezentativní auto dělá pouze kufr a škrabka?."

Hyundai tak naráží na tradičně silnou stránku škodovek -  velký kufr. Praktickou škrabku na odstraňování námrazy ze skla začala Škoda nedávno dávat do svých vozů.

Auta jsou z půjčovny, hlavně nesmí oslnit výbavou

Do akce se zapojila zhruba polovina autosalonů Hyundai, ty většinou nové škodovky získaly z půjčovny. Podle dopisu dealerům, který má MF DNES k dispozici, zaplatí centrála 15 tisíc korun za umístění Octavie kombi, pokud autosalon zajistí i Rapid, dostane 40 tisíc korun.

Fotogalerie

Hyundai po autosalonech chce, aby zajistily škodovky v nejnižších nabízených výbavách, příliš vybavené vozy považuje za méně vhodné. Naopak vystavované vozy Hyundai mají mít podle centrály výbavu vyšší, kterou prodává s příplatkem.

MF DNES má takové pokyny dealerům k dispozici, Hyundai ale odmítá, že by něco takového prodejcům nařídil. "V informaci pro naše prodejce je naopak pokyn, aby auta byla výbavou srovnatelná a nebyla pouze v základní nebo nejvyšší výbavě. Cílem akce je dát potencionálním zákazníkům možnost objektivního srovnání obou modelů," řekl mluvčí Miloš Adámek.

Podle Adámka byl pokyn na nižší výbavu jen součástí prvního informačního dopisu, finální instrukce mluví o srovnatelné modelové výbavě. 

"Je nám líto, že pravděpodobně z důvodu časové tísně nebylo české zastoupení korejské automobilky schopné zajistit vozy Škoda v odpovídajících výbavových stupních vůči konkurenčním. Prodejci korejské značky tak nebudou moci prezentovat, jak vypadá skutečně výhodná akční nabídka vozů Škoda," reagoval na akci konkurence mluvčí Škody Auto Jozef Baláž.

Hyundai za prvních sedm měsíců letošního roku v Česku prodal 9 350 aut, Škoda Auto 28 070 vozů.

Koupili byste si raději Škodu nebo Hyundai?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 5. září 2013. Anketa je uzavřena.

Škodu 11647
Hyundai 4798
Autor:

Nejčtenější

Saúdská Arábie přišla útokem o polovinu produkce ropy. Cena poletí vzhůru

Ve dvou ropných zařízeních na východě Saúdské Arábie vypukl požár. (14. září...

Útok na ropná zařízení společnosti Saudi Aramco na východě Saúdské Arábie uvrhl světový ropný trh do stavu, kterého se...

VIDEO: Účtenky i krabičky na jídlo. Nejčastější chyby při třídění odpadu

Papírové kelímky, plata na vejce ani použité obaly od pizzy do modrého...

Ruličky od toaletního papíru, účtenky nebo obaly na vajíčka jsou přece z papíru, tak patří do modrého kontejneru. Věta,...

Pozor na pohádky o suchu, píše v eseji agrární analytik Petr Havel

Takto vypadá v květnu 2018 vyschlá půda v areálu Všesportovního stadionu v...

Za sucho u nás nemůže méně srážek, nedostatek dešťů je jen jednou z pohádek o tom, jak Česko brzy zůstane bez vody....

Komunistické megastavby. Stačil příkaz soudruha, na práva lidí se nehledělo

Z výstavby jaderné elektrárny Dukovany. Stanislav Mihal, Jan Dvořák a Dušan...

Budování dálnic, elektráren či ropovodů v dobách socialismu nekomplikovaly stížnosti sousedů ani dohadování o ceně za...

Chceme dobýt malá města, říká šéf KFC. Řetězec se rozrůstá do regionů

Šéf řetězce KFC pro Česko a Rakousko Libor Hubík

Češi si mohou v tuzemsku koupit kuřecí z fastfoodového řetězce KFC už 25 let. Španělská společnost AmRest, která na...

Další z rubriky

Banky budou vydělávat víc. Stát jim to zaručí

Ilustrační snímek

Stát možná přišel na to, jak nakopnout investice do dopravní infrastruktury, zdravotnictví či školství. Šéfové čtyř...

Úvěr až za tři roky. Cenová mapa ukazuje, jak se v krajích šetří na byty

Klíče od domu

Pražané vydělávají více, než zbytek republiky. U nákladů na bydlení však koukají na ostatní kraje se závistí. Na byt se...

PŘEHLEDNĚ: E.ON pohltí innogy. Jak se obchod dotkne českých zákazníků

Logo E.ON

Brusel v úterý kývl na obří transakci mezi německými energetickými společnostmi E.ON a RWE, která značně překreslí...

Šéf Ryanairu proti sobě poštval akcionáře. Na opcích může získat miliardy

Šéf irských aerolinek Ryanair Michael O'Leary

Investoři nízkonákladového Ryanairu jsou jak na trní. Důvodem je schválený plán na odměňování excentrického šéfa...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz