Kdysi komunistickou stranou zakázaný "buržoazní" chov psů v Číně vzkvétá a 80kilový tibetský mastif je aktuálním hitem pro ty, kdo chtějí rozšířit své bohatství mimo akcie a nemovitosti. Tyjí z toho obchodníci i chovatelé, za připuštění špičkového samce si účtují i 40 000 dolarů.
Drahý pes musí mít luxusní jméno
Proč mastifa"Chceme psí rasu, která pochází odtud, a tento hlídací pes je skvělý, protože pro Číňany je odedávna symbolem štěstí," řekl Wu Jün-liang, majitel Warrena Buffetta a dalších dvaceti mastifů. Chová je v severočínském městě Tchaj-jüan, kde vlastní sanatorium. |
Jen za velké pódium a plakáty oblepený box, kde svoje psy vystavuje, Suej utratil 43 000 dolarů (812 000 korun). Vzhledem k tomu, že za jedno připuštění svého nejlepšího mastifa Krále si účtuje 40 000 dolarů, se mu ale podobná investice rychle vrátí.
Na výstavě byly stovky chlupáčů a s těmi nejdražšími se jejich majitelé a handleři procházeli po molu, jako by to byly modelky. Někteří psi se jmenovali podle bohatých Američanů, třeba Warren Buffett, na ostatní jejich majitelé volali třeba "Bože" nebo "Princi".
"Chápu dostihy a diamanty, ale nerozumím, proč chce někdo zaplatit půl milionu dolarů za psa," diví se prezidentka Americké asociace tibetských mastifů Martha Feltensteinová. "Nedožívají se moc moc vysokého věku a nejsou příliš vzácní, takže je dost matoucí, proč v Číně dosahují tak vysoké ceny."
Štěňata tibetského mastifa stojí v USA podle Feltensteinové několik stovek dolarů. V Číně se ale dospělý tibetský mastif podle chovatelů prodává za desetitisíce dolarů a jeho cena se může vyšplhat i na více než 100 000 dolarů (asi 1,9 milionu korun). Jednoho z nich si za více než půl milionu dolarů loni koupila jistá žena ze severní Číny. Na letiště pro něj poslala 30 černých vozů Mercedes-Benz a dalších luxusních aut, aby psa vyzvedly.
Symbol i investice
Luxusní značkaMít tibetského mastifa je dalším způsobem, jak zvýšit svou důvěryhodnost a blýsknout se svým bohatstvím. |
Čína má v současnosti 825 000 milionářů, nejvíc v moderních dějinách, a tamní trh s luxusním zbožím roste nejrychleji na světě. A tak na seznamu toho, co bohatí muži na severovýchodě země nutně musí mít, je mladá krásná žena, lamborghini a tibetský mastif.
"Můžete tomu říkat místní luxusní značka," říká Rupert Hoogewerf, daňový poradce z Šanghaje, který sestavuje každoroční populární seznam největších čínských boháčů. "Značky luxusního zboží v Číně posilují fenomenálním tempem a mít tibetského mastifa je dalším způsobem, jak zvýšit svou důvěryhodnost a blýsknout se svým bohatstvím."