"Radnice už si nejen logo, ale celý grafický manuál nechala udělat v roce 2003. Jenže tehdy to stálo 700 tisíc, navíc se z neznámých důvodů zakázka nedokončila a nám zbyl jen obdélníček se jménem města," řekl náměstek primátorky František Brendl.
Teď chce oslovit grafická studia, aby vymyslela pro město takové logo, ve kterém bude i historický znak města - polovina koně. Radnice počítá, že nová ozdoba vizitek i štítů městských firem vyjde na 200 tisíc korun.
Jenže nápad se nelíbí opozici. Radnice má podle ní zásadnější problémy, než řešit grafickou podobu loga. "Navíc uváděných 200 tisíc je jen za samotný grafický manuál. Ale kde je třeba dalších 150 tisíc za nákup písma? Navíc, až bude muset radnice nechat vyrobit nové propagační předměty a městské firmy změní své znaky, dostaneme se na milion," řekl Petr Klimpl z ODS.
Brendl však odkazuje na okolní města, která loga mají dávno vyřešena a používají je mimo jiné na svých propagačních materiálech. "Pardubice nemají dvacet let své logo, přitom to je první, co si pořídí firma se dvěma zaměstnanci," řekl Brendl.
Nevyřešená už asi zůstane otázka, proč město nedotáhlo do konce přípravu loga před lety, za kterou tehdy dalo 700 tisíc korun. To se přitom událo právě za vlády ODS.