Sdružení na propagaci města podléhající radnici dosud používalo čtyři roky staré modré logo s piktogramy lyžaře nebo cyklisty na bílém podkladu, které už považovalo za zastaralé. Faktem je, že móda velí k jednoduchosti.
Město proto vypsalo novou soutěž, do které se přihlásilo přes 70 amatérských i profesionálních návrhů.
"Překvapilo mě, že se přihlásilo tolik lidí a zpětně si uvědomuji, že vypsaná odměna 30 tisíc nebyla až tak vysoká. Ale odpovídalo to našim možnostem i nabídce na trhu," řekl iDNES.cz předseda sdružení Jiří Matějů.
STUPNĚ VÍTĚZŮ. Uprostřed vítězné logo Lukáše Tanečka, vlevo druhé místo od Radima Zahraje a vpravo třetí návrh od Romana Robaarda.
Z více než 70 došlých návrhů vybrala komise do "semifinále" osm, z nich pak další tři do finálového kola. "O nich jsme rozhodovali individuálně s ohledem na vlastní zkušenosti, ta shoda byla celkem jednomyslná," konstatoval Matějů. Nakonec výběr schválilo zastupitelstvo.
Vítěz získá slíbených 30 tisíc korun, další dva autoři v pořadí, Radim Zahraj a Roman Robaard, dostanou po třech tisících jako skicovné.
Podle autora vítězného návrhu je taková cena za logo obvyklá, některá města nabízejí i méně. Pro autory, zejména profesionální grafiky, je tvorba loga pro města dobrou referencí v životopise.
Vlevo původní logo Pece pod Sněžkou, nové lze podle autora dobře využívat i v informačním systému, třeba na cedulích.
"Víc si mohou dovolit dát jen velká města jako Praha nebo Ostrava, případně kraje," konstatoval Lukáš Taneček.
Víc dal v nedávné době také Šumperk, téměř 300 tisíc, což tamní obyvatelé kritizovali. "Ale tam si sehnali peníze z EU," připomněl Taneček, který shodou okolností vyhrál i šumperskou soutěž. (více o logu Šumperka si přečtěte zde)
Grafikovi letěly hlavou včely i sníh
Při tvorbě peckého loga se grafik zaměřil na původní tvar, což byl čtyřúhelník pootočený na výšku a rozdělený do čtyř částí trojúhelníkového tvaru.
"Začal jsem hledat podobný tvar a dostal se k vločce i včelí plástvi. A je tam i tvar květiny, tedy příroda a barevně dvě sezony, zimní i letní, kterými Pec žije," popsal vznik nové značky autor. Chybějící šestý lístek podle něj značí otevřenost města.
Příklady využití nového loga Pece pod Sněžkou
Do jednotlivých trojúhelníků lze opět vkládat piktogramy cyklistů nebo lyžařů, z vnějšku naopak šestihran umožňuje skládat loga vedle sebe právě jako buňky včelí plástve.
Taneček pro Pec připravil i příklady využití loga od potisků na podložku pod myš, přes trička, propagační materiály nebo nápis na dveřích auta. Barevnou značku vždy doplňuje logotyp "Pec pod Sněžkou - horské město v pohybu".
Logo mohou po schválení Sdružením na propagaci města vedle radnice využívat i všichni poskytovatelé služeb v Peci.