Hlavní autobusové nádraží je dnes špinavé, oprýskané, zatuchlé a rekonstrukci potřebuje jako sůl. Přislíbila ji společnost ČSAD Praha holding, která nádraží spravuje.
"Letos v září zahájíme výstavbu nové odbavovací haly. Pro cestující bude otevřena na konci prvního pololetí příštího roku," zavázal se generální ředitel společnosti Pavel Vráblík.
Poblíž výstupu metra by měl za devět nebo deset měsíců vyrůst nový jednopodlažní terminál o rozloze 1 096 metrů čtverečních, ve kterém zákazníci najdou sociální zařízení, obchody, bankomat, úschovnu zavazadel, občerstvení i informace o dopravním spojení.
"Náklady na stavbu odhadujeme ve výši 50 milionů korun, dalších 10 až 20 milionů spolknou související práce," spočetl Vráblík, na kolik peněz klimatizovaný terminál vyjde.
Dvacet obchodů, kde koupíte svačinu i zubní pastu
Každoročně vyjede z Florence 200 tisíc autobusů, které na cesty vyvezou kolem 7 milionů cestujících.
I proto není možné nádraží kvůli stavbě nové haly jen tak zavřít a lidi i spoje vyhnat někam na periferii. "Všechno se bude dělat za plného provozu. Snad budou mít cestující pochopení," zadoufal ředitel divize dopravy společnosti Jiří Roubíček.
Pokud budou lidé trpěliví, dočkají se kolem prázdnin 2009 terminálu od architektů z brněnského ateliéru Hrůša a spol. A v něm dvaceti prodejen na ploše 434 metrů čtverečních.
"Budou tu například dvě rychlá občerstvení i obchody, ve kterých si lidé koupí základní potraviny, noviny a časopisy i některé druhy drogistického zboží," popsal Vráblík.
Výstavba odbavovací haly, kterou bude hlídat také kamerový systém, je teprve první krůček, který nakonec z Florence udělá místo pro lidi. Stánky zmizí, stará hala zatím zůstane.
"V budově plánujeme zázemí, zůstanou tu i pokladny. Za deset patnáct let by mělo být hotové celé nádraží včetně nových obchodů či hotelu," dodal Roubíček. Nejdřív však musí padnout definitivní rozhodnutí, co s blízkým Masarykovým nádražím.
. 60 let, 12 milionů spojů a 375 milionů cestujících
|