„Na projektu pracovali naši kolegové, kteří ač původem cizinci, dokázali uchopit specifičnost Slovácka a dostali ji do vizuální identity pivovaru i do etiket,“ vysvětlil jeden z majitelů agentury Tomáš Nedvěd.
Agenturu založili před pěti lety absolventi zlínské Fakulty multimediálních komunikací, se kterou dodnes spolupracují. Zabývají se grafickým a webovým designem a multimédii.
Při návrhu etiket vycházeli designéři z botaniky, slovácké architektury a tradičního folkloru. Použitý motiv kohouta má symboliku vzkříšení, tedy návrat pivovaru zpět k životu.
Grafici dostali od pivovaru volné ruce
Tradice pivovarnictví v Jarošově totiž sahá až do 17. století a ještě v 90. letech minulého století přesahovala produkce 300 tisíc hektolitrů. Původní pivovar zanikl po roce 1997 a výrobu v něm už nikdo neobnovil.
Pro současnou výrobu Jarošovského piva si majitelé vybrali dům u hlavní cesty, v němž v minulosti firma TON vyráběla populární dětské dřevěné skládací stoličky. Po rekonstrukci budovy a nákupu nových linek spustil pivovar vlastní výrobu.
Dnes vaří klasická spodně kvašená i speciální svrchně kvašená piva různých stupňů. Zákazníci tak najdou v nabídce například Jarošovskou Desítku, čtrnáctistupňového Šohaje, Jarošovskou Apu i Ipu nebo šestnáctistupňový Rochus (více o pivovaru čtěte v článku „Bílá pěna, láhev orosená.“ Jarošov opět žije vařením piva).
„To, že nám klient nechal volné ruce, se nestává často. Vizuální identitu a etikety jsme tak mohli zpracovat naprosto po svém,“ dodal jeden z tvůrců společnosti Little Greta Mateusz Slowakiewicz.
Mezi klienty mladých designérů patří kromě Jarošovského pivovaru také britský Budvar, Znojemský městský pivovar nebo náchodský Primátor.
V minulém roce Little Greta otevřela dceřinou firmu v Londýně, svá obchodní zastoupení má v USA a v Německu. Letos agentura získala investora, jehož prostřednictvím plánuje v příštím roce dále expandovat.