Šestatřicet metrů dlouhé plovoucí molo kopíruje aktuální úroveň hladiny v řece. Díky vysokým pilířům zde však může zůstat i v době největších povodní. Plavidla u něj mohou kotvit zdarma 48 hodin, za připojení na elektřinu a vodu si však musejí majitelé zaplatit.
„Posádky plavidel jistě ocení molo nízko nad hladinou, s pohodlným přístupem po rampě z nábřeží. Připojení na elektřinu je pomocí čipové Přístavní karty, užívané již dnes na Labi v Dolních Zálezlech či Nučnicích a Libotenicích, ale také v ostatních přístavech Vltavy a Baťova kanálu. Novinkou na Labi je přípojka na doplnění nádrží lodí pitnou vodou,“ upřesnil Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR, jež je investorem a provozovatelem přístaviště.
Podobné veřejné přístaviště pro návštěvníky města připlouvajících na lodích dosud chybělo. Majitelé lodí byli odkázáni pouze na použití vysokých nábřežních zdí vhodných jen pro velké lodě, nebo improvizované vyvázání u šikmého břehu.
„Řeka Labe je neodmyslitelně spjata s historií i současností města Děčína. Vznik přístaviště pro malá plavidla vítáme, projekt bezpochyby podpoří intenzivnější soužití s největší českou řekou, podpoří cestovní ruch a turistům nabídne zázemí pro jejich pobyt v našem městě,“ řekl primátor města Jiří Anděl s tím, že se město finančně podílelo na přístupovém prostoru k přístavišti.
Síť veřejných přístavišť se bude v Ústeckém kraji postupně rozšiřovat. V tuto chvíli již probíhá modernizace mola v Litoměřicích. Ještě letos má také začít výstavba přístavišť v Brné u Ústí nad Labem, Roudnici nad Labem a Štětí.