„Přidělení částky nám potvrdilo ministerstvo průmyslu a obchodu,“ prozradil předseda správní rady nadačního fondu Petr Fišer.
„Mám z toho velkou radost,“ potvrdila také moldavská místostarostka Eva Kardová.
Fond uspěl v dotačním programu Regenerace a podnikatelské využití brownfieldů. Aby však mohl peníze skutečně čerpat, musí nejprve splnit několik podmínek. Mimo jiné zajistit spolufinancování rekonstrukce ve výši 5 procent, tedy 2,5 miliony korun.
Už přes časem proto zřídil transparentní účet, kam mohou lidé přispívat. Ke konci minulého týdne na něm bylo přes 26 tisíc korun.
Zda na opravu přispěje i samotná obec, ale zatím není známo. Budoucnost historické budovy nádraží z roku 1885 byla dosud nejistá. Obec ji získala do svého majetku v létě 2016, kdy ji koupila od Správy železnic za 3,2 milionu korun.
Chtěla budovu opravit a zahájila už i dílčí kroky. V říjnu 2019 však došlo na radnici k politické změně a nové vedení se rozhodlo chátrající objekt nabídnout k prodeji. Nepřihlásil se však nikdo, kdo by o něj měl zájem.
V září letošního roku pak členové nadačního fondu iniciovali schůzku zastupitelů se zástupci ministerstva, na které jim nastínili svou vizi záchrany. Následně projekt, který v objektu počítá například s kavárnou, ubytováním či dílnami, přihlásili do nové dotační výzvy ministerstva. A uspěli.
To je dobrá zpráva i pro myšlenku obnovení celé délky Moldavské dráhy, která historicky spojovala Mostecko a Teplicko s významným saským městem Freiberg. Na německé straně chybí obnovit osm kilometrů železnice. Na české je zase potřeba opravit mosty a tunely tak, aby trasa byla technicky v pořádku.