Vztah Swiftové (33) s Travisem Kelcem (34), báječným hráčem Kansas City Chiefs a dvojnásobným vítězem Super Bowlu, už přes měsíc není tajemstvím. Což ze všech nejvíc těší chlapíky z vedení NFL, neboť se jim otevřely netušené možnosti.
A že jich využívají!
Podle mnohých hlasů až moc.
Jakmile se Swiftová poprvé objevila na tribuně Arrowhead Stadium, televizní peoplemetry explodovaly. Jen v Americe si utkání Chiefs proti Chicago Bears pustilo přes 24 milionů diváků, přičemž největší nárůst oproti průměrné sledovanosti zaznamenali statistici u dívek a žen mezi 12 a 49 lety.
Ale to byl jen začátek. Zatímco Swifties, oddaní fanoušci Swiftové, diskutovali, jestli je pro jejich oblíbenkyni vztah se „surovým sportovcem“ vhodný, ligoví markeťáci si protahovali šichty.
Pokud jste v následujících dnech a týdnech zavadili o sociální sítě NFL, nemohli jste Swiftové uniknout. Vykukovala na vás odevšad.
CBS just ran this ‘You Belong with TE” graphic — comparing Travis Kelce’s stats with/without Taylor Swift in attendance: pic.twitter.com/A8vtvvmAvS
— Front Office Sports (@FOS) October 22, 2023
Soutěž překřtila v online prostoru Chiefs právě na Swifties, televizní stanice zase během přenosů zabírají lóži se Swiftovou mnohokrát za zápas. Když Kelce se svými parťáky zápolili na umělém pažitu New York Jets, režisér NBC ukázal zpěvačku divákům hned 17krát!
Přítomnost Swiftové znamená pro NFL i televize větší sledovanost, Chiefs se radují z monstrózních tržeb z reklamních předmětů, vždyť prodeje Kelceho dresů zaznamenaly čtyřnásobný nárůst.
A na své si přišla i Erin Andrewsová, zřejmě nejznámější televizní reportérka NFL, která zároveň provozuje vlastní módní značku. A když v jejím kabátu Swiftová nečekaně dorazila na stadion, Swifties uspořádali nálet na e-shop. „Všechno zmizelo! Znovu jsme je naskladnili a hned byly zase pryč,“ vykládala redaktorka Fox Sports.
Super Bowl? Ne, Kelce Bowl. Bratrský souboj na americkém svátku |
Omezený potenciál
V době sociálních sítí je variant, jak podobný vztah využít k propagaci a zpeněžit, daleko víc než dřív. Dokonce ani spojení fotbalisty Davida Beckhama s dnešní manželkou a další známou zpěvačkou Victorií (tehdy Adamsovou) nevyvolalo v první fázi takový rozruch, natož třeba manželství výjimečného baseballisty Joea DiMaggia s herečkou Marilyn Monroe v 50. letech minulého století.
„Swiftová má ohromný globální dosah. Její instagramový účet sleduje přes 270 milionů lidí, zatímco u NFL jde jen o 28,5 milionu,“ upozorňuje zpravodajská agentura AP.
Nabízelo by se, že pro nejprestižnější ligu světa tak bude nejlákavější získat prostřednictvím zpěvačky záplavu nových fanoušků. A zejména žen, které tvoří většinu Swifties.
Taylor Swift 🤝 Brittany Mahomes
— NFL Brasil (@NFLBrasil) October 22, 2023
Aperto de mão em dia 😅
pic.twitter.com/l6P2REMiTf
Jenže to není tak snadné.
Americký fotbal je totiž ve Spojených státech u žen už tak výrazně populárnější než ostatní sporty. Podle AP tvoří ženy 47,3 procent fanouškovské obce NFL. „Nicméně mít Swiftovou na své straně rozhodně neuškodí,“ doplňuje agentura.
Je možné, že nadšení postupně opadne, pokud bude oceňovaná zpěvačka navštěvovat každý zápas jako dosud. „Dokud ale máte koně k dispozici, tak na něm jezdíte,“ vysvětluje strategii televizních kanálů pomocí zvířecí analogie Neal Pilson, někdejší prezident CBS Sports.
„Podle mě už to trochu přehánějí,“ posteskl si sám Kelce, jeden z nejlepších hráčů historie na pozici tight enda. Ta má běžně používanou zkratku TE, a tak si CBS během nedělního zápasu Chiefs s Los Angeles Chargers pomohlo vtipnou grafikou, jak můžete vidět uvnitř textu.
Převlek za Swiftovou s Kelcem má být údajně hitem blížícího se Halloweenu. Kdo ví, jak moc se liga díky hvězdnému páru ještě zviditelní.