Pozornému divákovi neuniklo, že loňskému vítězi Alonsovi se v čistotě stopy vyrovnal v monackých uličkách pouze Kimi Räikkönen s vozem Ferrari, který také zajel první den druhý nejlepší čas. Podobně kvalitní jízdy předváděli snad jen už Trulli z týmu Toyota a Fisichella z Renaultu, který se ovšem také nevyhnul nehodě.
Hamilton často smýkal se zádí ve snaze vyrovnat mírné chybičky, které na jiných okruzích nevadí, ale v kluzkém a svodidly lemovaném Monte Carlu se mohou stát kritickými.
Nutno ale podotknout, že nový britský idol pronásledovala při prvním představení při Grand prix Monaka také smůla. V ranním tréninku zůstal kvůli závadě startovacího motoru, jehož část se zasekla v zádi monopostu, v boxech a přišel o téměř polovinu plánovaného času na dráze. Nemohl tak vyzkoušet oba typy pneumatik, které pro závod dodal Bridgestone.
"Lewis potřeboval odpoledne vyzkoušet i druhou směs a najel do zatáčky příliš optimisticky. Prostě jel rychleji než předtím a výjezd neustál," komentoval šéf McLarenu Ron Dennis moment, kdy jeho svěřenec ulomil o bariéru závěs předního kola.
Podle Dennise měl ale Hamilton na podobnou chybu nárok. Vždyť jako úplný nováček jezdil zatím dokonale a něco podobného muselo dřív nebo později přijít. Výsledkem však bylo, že na trati byl dohromady za úvodní den jen asi polovinu času, jako jeho mnohem zkušenější týmový kolega.
"Samozřejmě, že bych byl radši, kdyby auto bylo v pořádku. Ale za daných podmínek jeho chybu beru. Na pár podobných má ještě nárok," ujistil jinak vždy nekompromisní Dennis novináře, kteří si od něj o chvíli dřív vysloužili pár tvrdých slov. Nelíbilo se mu totiž, jak píší o vztazích mezi jeho dvěma jezdci.
"Všichni se snažíte postavit Fernanda a Lewise do pozice nesmiřitelných rivalů. Do pozice soupeřů na život a na smrt," spustil na okolo sedící zkoprnělé pisálky. "Ale stačí jen třeba sledovat řeč jejich těla, když spolu hrají videohry. Samozřejmě, že chtějí být lepší než ten druhý, ale rozhodně to nijak nenarušuje přátelský vztah mezi nimi ani jejich vztahy s týmem."