DS 9
Mezi všemi těmi nabroušenými exkluzivními auty, která se měla představit v Ženevě, je příjemným a elegantním zjevením novinka francouzské značky DS. Model DS 9 je totiž velký sedan, který klade důraz především na jízdní komfort.
Velké francouzské sedany na něj kladly důraz vždy a byly v tomto ohledu vždy špičkou. Jenže také se nikdy vlastně proti silné německé a další konkurenci příliš neprosadily. Ať už to byly vozy jako Renault Safrane či Vel Satis, Peugeot 605 nebo 607, Citroën XM či naposledy extravagantní Citroën C6, vždy měla tato auta velké kouzlo, ale moc zákazníků nepřilákala. Často totiž byla dost extravagantní s neobvyklými řešeními, což se ve třídě, kdy většina zákazníků volí konzervativně, moc nehodilo.
A tak je z tohoto hlediska DS 9 vlastně sázkou na jistotu. Francouzský sedan luxusní odnože Citroënu je totiž tentokrát auto bez výstřelků, které spíš než na šokující a údiv vyvolávající řešení vsadilo na eleganci a perfektní zpracování. Jen pár designových detailů je odkazem třeba i na původní legendární Citroën DS. Jedním z nich jsou třeba malé světlomety v horní části zadního sloupku karoserie.
I technika je tentokrát sázkou na jistotu. Pod 4,93 metru dlouhou karoserií se ukrývá modulární platforma koncernu EMP2, u které jen došlo k důkladnému protažení rozvoru (na 2,9 metru). Pod kapotou bude zprvu plug-in hybridní technika. Elektromotor má výkon 110 koní a auto s ním umí jet až 135 km/h, elektrický dojezd má být mezi 40 a 50 kilometry na jedno nabití. Spalovací motor pak vyžene celkový kombinovaný výkon na 225 koní.
V nabídce bude i silnější provedení s výkonem 250 koní. Vrcholem pak bude plug-in hybridní s celkovým výkonem 360 koní, kde elektromotor připojí do práce kromě předních i zadní kola. Nečekaně tedy půjde velký francouzský sedan koupit i s pohonem 4x4. V nabídce bude i jedna čistě benzinová varianta se šestnáctistovkou PureTech o výkonu 225 koní.
DS slibuje inteligentní odpružení, které bude umět skenovat vozovku před autem a také pokročilé poloautonomní řízení, které bude aktivní v rychlostech od třiceti do 180 km/h. Chybět nebude noční vidění, pokročilá LED světla a spousta dalších vymožeností. Velký francouzský sedan se bude pro světové trhy vyrábět v Číně.