Dopravní podnik (DPP) už v druhé polovině dubna zahájil stavbu úseku z Pankráce na Olbrachtovu ulici. Jako poslední se vybuduje úsek Nové Dvory - Depo Písnice. Náklady na celou trasu budou přibližně 100 miliard korun.
„Navazujeme na veřejnou zakázku na monitoring a pasportizaci stavby druhého úseku metra D, kterou jsme vyhlásili v první polovině letošního května. První nabídky zájemců na tendr na samotnou stavbu očekáváme na začátku letošního září a pevně věříme, že do konce letošního roku budeme znát i vítěze, pokud nenastanou nepředvídatelné komplikace,“ uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.
Nyní soutěžený 3,3 kilometru dlouhý úsek zahrnuje tři stanice, a sice Nádraží Krč, Nemocnice Krč a Nové Dvory. Vybraná firma postaví tři mezistaniční úseky se dvěma jednokolejnými tunely.
Vítěz vybuduje také tunel a obratové koleje ve stanici Nové Dvory, technologické tunely, například pro vzduchotechniku, odbočku pro případnou stavbu metra do Modřan a další zařízení nezbytná pro provoz metra.
Kromě toho bude mít firma za úkol vybudovat a nainstalovat kompletní napájení, to znamená třeba rozvodny či měnírny.
Stavba metra D bude i ve složitém terénu bez problémů, říká ředitel DPP |
Jedinou povrchovou stanicí bude Nádraží Krč, která umožní přestup na vlak. U stanice bude také záchytné parkoviště P+R. Její poloha bude částečně pod Jižní spojkou a z části na mostní konstrukci nad údolím Kunratického potoka.
Příprava stavby metra D se potýkala s řadou problémů. Město se muselo dohodnout s vlastníky pozemků podél plánované trasy. Sdružení Pankrácká společnost podalo proti stavbě několik stížností, mimo jiné obvinilo magistrát ze systémové podjatosti, což ministerstvo dopravy následně zamítlo.
Od stejných stěžovatelů řešilo i stížnost proti vydání stavebního povolení. Antimonopolní úřad se zabýval také stížností na tendr, ve kterém DPP vybíral zhotovitele stavby. Také tato stížnost byla zamítnuta.