Diskuse k článku

VIDEO: Řidiči ignorují pruhy pro autobusy. Vztyčí prostředník a neuhnou

Jízdní pruhy pro autobusy mají zajistit, aby vůz MHD neuvázl v koloně aut a nenabíral zpoždění. V Praze je jich vyznačeno už celkem pětačtyřicet kilometrů. Redakce iDNES.cz se ale přesvědčila, že někteří řidiči osobních aut pruhy ignorují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36o20s85e19f 29J83o93r86d85a 4647165137

v Německu a Švýcarsku by si toto řidiči mohli dovolit jen jednou, po druhé nebudou mít možnost protože přijdou o papíry

0/0
30.1.2018 13:48

P26e76t56r 26Č12e69r72m84á27k 9778425229700

V Německu nebo Švýcarsku si především nikdo nedovolí takovýmto způsobem omezit kapacitu komunikace R^

0/0
31.1.2018 21:26

P48a76v11e36l 25B36r30a26n50k35a 2488667358658

Například na Vrchlického ulici v Praze 5 se autobusy zdrží v ranní a odpolední špičce i deset a více minut. Pruh pro auta i autobusy je kompletně ucpaný osobními vozy.

===

A s tim si magistrat nevi rady? Vsechny BUS pruhy pod dohled kamer, tucne pokuty...tak je tomu v Britanii a dalsich zemich. Ziju v UK, krome BUSU v tech pruzich nikdo nejede. Neukaznenost Cechu je primo zoufala, stejne jako stat samotny, proto jsou na miste sankce.

+1/0
25.1.2018 10:21

P92e87t55r 80Č80e92r67m64á78k 9868925779230

Nerespektování pruhů je v přímé úměře s jejich nesmyslným počtem a umístěním. Není to omluva řidičů ale konstatování, Vrchlického je krásný příklad - je dlouhodobě neúnosné aby se kvůli buspruhu ubralo 50% kapacita komunikace pro iad a kolony za chvíli byly až na Zličín, blokovalo to navazující komunikace, zhrošovalo životní prostředí všech okolo, a to kvůli pár autobusům.

V civilizované Evropě by se mhd přesunula někam jinam mimo komunikaci, zde zrovna to šlo řešit tak aby jezdili po tram tělese na Plzeňské.

+1/0
25.1.2018 20:36

M76a43r95k10o 53L92u31c73i13n22a 8933289109376

V Londýně to už více než před deseti lety vyřeśili kamerami.

V pruzích pro autobusy instalovali kamery a pokud nejsi motocyklista, taxikář nebo autobus zaplatils 90 liber po zaslání obsílky.

Funguje to velice spolehlivě, do busline se neodvažuje opravdu nikdo kdo nemá. Všichni řidiči obrovský respekt před pruhem pro autobusy.

+1/−1
23.1.2018 8:54

M25i33c98h42a49l 67F73r71a40n34z 7563673191572

tak v VB bych s jejich fašisticko-socialistickými zákony nechtěl žít ani náhodou.

a taky tam neřeší příčinu kolon, jen vymysleli další restrikci. Nic obdivuhodného :-/

+2/−1
23.1.2018 13:55

M54a58r10e97k 98Š13i30m82o11n 2674747938948

Příčina kolon je jednoduchá - všichni si chtějí vozit prdel autem v koncentrovaném městě.

+1/−3
23.1.2018 16:08

P40e46t29r 45Č32e36r43m66á65k 9788835729930

Nikoliv, za tím jezdí v Praze méně aut než ve srovnatelných městech na západě, problém je tedy jednoznačně na straně nedostatečné infrastruktury, nikoliv počtu aut. ;-)

+1/0
24.1.2018 11:26

K22a19r68e11l 15D23r56d12a 6384792857

Jezdím Jižní Město přes Bohdalec. Jsou tady všude vyhrazené pruhy. Většina řidičů je respektuje. Ty prostředníčky se mi nezdají, vybržďování autobusu v Praze také ne.

Pruh pro autobusy smějí využívat taxíky. (Co třeba Uber?) Pak tam zajíždíte při odbočování. Důležité je, že přednost platí jen ve špičce "6-10 14-19 Po-Pá". Řidiči s tím mají problém, netroufají si vyhrazené pruhy vůbec používat. Kdo kouká na kalendář a hodiny, jezdí stále podle předpisů i ve vyhrazených pruzích.

Tak mi přijde, že pak dojde na konflikty, když si řidič autobusu vynucuje v 11 hodin přednost. ;-)

+2/0
23.1.2018 6:34

L59a60d44i57s41l60a15v 30H39o97l71í66k 5272772539391

Krásný příklad z Evropské. Jedu buspruhem, z levého jízdního pruhu mi vjel pod rozjetý autobus Superb bez blinkru, tak jsem začal brzdit a troubit, aby nedošlo k srážce a o kus dál mě Superb vybrzdil. Pohoda. Asi si to mám vysvětlit tak, že příště nemám brzdit a do toho osobáku to narvat. Ona to spusta řidičů jinak než nehodou stejně nepochopí. A mnohdy jim to ani tou nehodou stejně nedojde...

+2/0
23.1.2018 10:22

M39i71l94o96š 65S50e67t51í25k 3629719684120

Škoda, že jste to ubrzdil. Kdybyste to do něho narval, byla by to jeho vina, měl by rozbité auto a ještě by ho neminula pokuta. Ale je jasné, že nejste magor, abyste to do něho narval úmyslně.

0/0
28.1.2018 9:05

M37a76r61t91i88n 16K60o41l46á11ř 1245214419575

Já mám z Bohdalce stejnou zkušenost, funguje to tam dobře. Jen ten konec vyhrazeneho pruhu by měl být obecně dále od křižovatky. Když se člověk potřebuje zařadit do nějakého pruhu a na semaforu už stojí 3 auta, tak se tam nevejdu a buď blokuju levý pruh nebo prostě musím do pravého proti předpisům

0/0
23.1.2018 22:39

P40e49t49r 66Č72e37r60m64á22k 9328285549230

Reálně ani není třeba - většina aut se stejně začně řadit už na odbočce na pumpu kdy je jednak jasné že se tam žádný bus nemůže objevit, a především to je za místem kde občas stojí švestky.

0/0
24.1.2018 11:29

P59e29t45r 10Č13e73r79m88á41k 9978395659230

Všude zrovna ne, ale na jistém množství trasy ano. Na JM jsou vesměs naprosto nesmyslné a zpravidla nebezpečné, to si prostě někdo jen hrál na dopravní hřiště a šikanu. Na chodovské to nejprve jede po kolejích (tomu nelze nic vytknout), pak až na bohdalci ten kousek který je opět vesměs zbytečný. Pak úsek v Bělocerkevské který začíná velmi nebezpečně v zatáčce kousek za křižovatkou, a respektuje jej málo kdo protože vesměs většina řidičů stejně pak odbočuje vlevo na Ruskou a naopak autobusák se cpe do kolony.

Sumasumárum to ukazuje nesmyslnost těchto pruhů, tam kde je doprava skutečně hustá (chodovská) to právě vzhledem k té intenzitě nelze aplikovat, a tam kde to je to až na pár vyjímek nemá valný efekt. Rv

0/0
24.1.2018 11:39

R41a17d20e27k 81B47r45u14n66n48e50r 8824819379139

Pravda je vždycky někde uprostřed. Nepopírám, že spousta řidičů vyhrazené pruhy z arogance nerespektuje, ale často je to i ze zoufalství, protože místo toho, aby se řešila dopravní situace celkově, nějaký chytrák na magistrátu řekne: tady bude pruh autobusy, ale že to zhorší propustnost daného místa o 50% a vzniknou pekelné kolony, to už ho nezajímá. Říkám si, zda ti lidé, kteří o tom rozhodují, jezdí vůbec sami autem. Kdyby například na Plzeňské, kde se asi před 8 lety rekonstruoval tramvajový pás, ten pás udělali zakrytý, aby po něm mohli jezdit autobusy, ten vyhrazený pruh tam vůbec být nemusel a auta mohla jezdit na pohodu ve dvou pruzích.

+15/0
22.1.2018 16:42

J97i21ř48í 59K80l94o43f59e97r64a 3205534917166

... zda ti lidé, kteří o tom rozhodují, mají vůbec IQ aby to řešili. ... mají sedět na fleku, kde sedí. ...pohli prdelí, tak, jak v soukromém sektoru

+2/0
22.1.2018 17:03

L57a67d22i62s74l26a22v 14H41o36l84í93k 5242942189911

Pekelné kolony jsou důsledkem propustnosti křižovatek, nikoliv rovných úseků silnic. Všimněte si, že před křižovatkou buspruh zpravidla končí a pro průjezd křižovatkou se tak mohou použít oba jízdní pruhy všemi účastníky. Rozdíl je však v tom, že před křižovatkou není 100 metrů dlouhá kolona ve 2 pruzích, ale 200 metrů dlouhá v jednom pruhu. Což však neznamená, že se v koloně čeká déle, protože se před křižovatkou auta rozřadí do stejných dvou pruhů.

+1/0
23.1.2018 10:26

P17e95t26r 21Č76e78r33m23á53k 9198985809350

Ano propustnost je stejná, čas zhruba také. Problém je právě ona délka kolony - místo 500m je kilometr a zablokuje tak další křížení, nemluvě o zhoršeném životmím prostředí na těch dalších 500m.Rv

+1/0
24.1.2018 11:44

M32i66l52o37š 22S58e52t33í70k 3159579794840

A koho to z těch, co se opájí mocí a o pruzích rozhodují, zajímá? Životní prostředí mají plnou hubu jen v případech, kdy jim to hraje do karet a můžou kvůli tomu zase prudit ostatní.

0/0
28.1.2018 9:09

P66e39t60r 10P68a21v91l54a37t97a 7936480827851

Možná kdyby zkusili vůbec nezavádět podobné buzerace a raději je snažili naopak propustnost těch cest zvýšit. Ale kdy jsou na radnicích různá zelená vemena...

+5/0
22.1.2018 16:34

K62a63r81e89l 58N81o53v40o66t73n12y 1694665204962

Kecy, že nemají lidi, v kanclech se jich jim válí! A to nemají kamery jako v Blance či u jiných úsekových radarech?

0/0
22.1.2018 16:29

K68a22r39e58l 22N96o42v63o70t65n68y 1234615294962

Lituji ... radarů... Díky za pochopení

0/0
22.1.2018 16:32

D84a26v25i89d 40M92y22t92i60s47k30a 7956724906851

My ten pruh máme nově v Plzni na Karlovarské a pokuta je myslím 2000 nebo 3000 korun.Už tam bylo i několik nehod,páč ti co ho kříží níže na kruhový objezd si nevšimnou těch co si to tam hasí bleskem a vůbec tam ani nemají být.Je to zase a jenom o lidech.

0/0
22.1.2018 16:15

J68a61n18a 61L53a59n81g17o10v55á 2375916590323

Což o to, oni řidičům autobusů občas nadávají i cestující. Jistá ulice v Brně je neustále přecpaná, do odbočovacího pruhu je téměř nemožné zajet - řidič autobusu nechce riskovat - zjišťování, kdo je vinen atd. A cestující se vztekají, že to "neriskne" a do pruhu se nenacpe... Sama řídím (i když jen auto), tudíž s řidičem autobusu soucítím. On má navíc zodpovědnost za cestující.

0/0
22.1.2018 15:54

T65o87m18a62s 72B12e61l13e24c 4635784222962

Ziji v Londyne kamra na kazdem slopu £130.00 pokuta. Zaplacena do 14 dnu 50% slevy. Nezaplacena do 30 dnu executor na auto cca £500.00. Auto zabotickovno na 14 dni nezapalceno. Auto odtazeno do aukce.

+1/0
22.1.2018 15:47

V39á88c32l40a17v 36Z33e83l97i73n28k43a 2682760323372

No, tak z toho by se čeští volantoví machři opupínkovali, kdyby tady mělo začít platit něco podobného. Tam je to ovšem s ohledem na rozměry města jediné možné řešení. Tedy pokud jej nechtějí celé části zbourat pro mnohaproudé autostrády, což asi nechtějí. Četl jsem studie, že když tam dost výrazně zpoplatnili vjezd do vnitřní části města, tak najednou hromada lenochodů zjistila, že tím autem vlastně zase tak nutně nemusí. Ale nevím na 100% jestli to byl zrovna Londýn.

+4/−1
22.1.2018 16:00

R77o97b39e31r60t 72K11o62c49i85á15n 5699507286487

Pro vás je ten pohled z tramvaje na lidi v klimatizovaných a pohodlných autech asi hodně frustrující, že?

+4/−3
22.1.2018 16:14

I83v31a31n 14H18o69l34a75s 5297577698267

Nemusíte svoji obvyklou emoci - totiž závist - automaticky projektovat všem ostatním ;-D

0/0
23.1.2018 0:31

M12i13l91o32š 82S22e28t92í42k 3749139364140

No jo, když on má ale pravdu, to naštve, že. ;-D

0/0
28.1.2018 9:11

R22o12b81e46r20t 31P79r15a50ž44á31k 4508826895620

A vám to připadá v pořádku?

0/0
22.1.2018 16:14

M73a70r35t19i57n 89K64o51l27á16ř 1985284159955

Ano. Nikde se s vámi neparou, jen u nás se na to pořád tak nějak kašle

0/0
23.1.2018 22:42

P97e10t40r 67Č39e47r44m25á28k 9388925279980

Jsem velmi často v Mnichově. Kapacitní silnice, ringy, velkokapacitní parkhausy. Autem se dá zcela zdarma zajet až do nejužšího centra a zaparkovat tam. Pokuty menší než u nás, mhd je zde sice méně preferovaná ale zase tu je hodně kolařů.

+1/0
22.1.2018 16:16

P95a14v73e26l 86O23b27d61r73ž44á65l91e88k 6926734888282

Že je VB policejní stát, to se ví už pár let. Ale jak to souvisí s tématem?

+1/−1
22.1.2018 18:36

M21i35c75h40a34l 57F17r32a31n26z 7273183781462

tak v VB bych s jejich fašisticko-socialistickými zákony nechtěl žít ani náhodou.

a taky tam neřeší příčinu kolon, jen vymysleli další restrikci. Nic obdivuhodného :-/

0/0
23.1.2018 13:55

J25a83n 11B45o40r90e39c68k92ý 8576887755780

Možná by nebyl problém, kdyby pruhy pro bus dělaly s rozmyslem. Viz Evropská. zbytečně to blokují od letiště až na Veleslavín. Ať se jde bodnout celej ROPID.

+4/−1
22.1.2018 15:24

J24a50n 31K68r97a10l 8443365573864

jezdim tam 2x tydne na FTVS a odmítám to v 17:55 vystát, tzn jsem ten co to porušuje!

+3/0
22.1.2018 16:42

J17a65n 44B79o67r96e46c48k47ý 8336237965920

me too :)

0/0
22.1.2018 17:30

T87o58m46á40š 41R14e69k40t59o65r 1598694827839

Klasika. ulice je zasekaná že se to tam sotva hýbe, tak pro jistotu vytvoří ještě pruh pro autobusy (a taxiky) takže se to tam nehne už vůbec....

+3/0
22.1.2018 15:00
Foto

M91a14r20t84i57n 65R46y69š14a36v31ý 1986185373962

Jen ať hezky pokutuji. Ono je to přejde ;-)

+1/−1
22.1.2018 14:58

M28i92l94o31š 45S20e82t50í43k 3979659524600

Obávám se, že nepřejde. Je to naopak jistý zdroj peněz. A až se časem nainstalují kvalitní kamery a budou se jen zasílat obsílky, bude to fakt zlé pro ty, co do pruhu vjedou.

0/0
28.1.2018 9:17

J85i65ř36í 52K70l78o53f52e25r86a 3125234527536

V Brně - Úvoz. Prázdný bus pruh a vedle 2 km kolona. A za to platím silniční daň.

+3/−3
22.1.2018 14:52
Foto

B60r80o86n80i27s14l13a17v 94G80a26b40r67y15š 2112969411

Tu platí i dopravní podnik. A dopravní podnik získává peníze z města. Město získává peníze z našich daní. Takže ji vlastně platím i s jízdenkou, pokud jedu v trolejbusu.

+1/0
22.1.2018 14:56

P13e14t65r 81Č33e18r26m95á10k 9418265129610

Ale kdeže, veřejná doprava (resp. podstatná část) je z této daně vyjmuta. A vzhledem k tomu že prakticky nikde ve městě jízdenka nepokrývá ani náklady na provoz, tak ani druhá teze neplatí.

+1/0
22.1.2018 15:08
Foto

B37r25o43n23i51s46l39a41v 82G29a51b68r68y36š 2202539751

To jsem si oddechl. :-)

0/0
22.1.2018 15:19

P90e25t98r 52Č87e71r16m24á28k 9968675389580

Já také ;-)

0/0
22.1.2018 16:16
Foto

B44r76o95n50i14s34l25a67v 61G23a34b35r87y85š 2672249931

Taky jste si oddechl, že dopravní podnik nemusí platit silniční daň? ;-D

0/0
22.1.2018 16:24

P58e81t29r 13Č89e21r76m46á68k 9638305889250

To ani ne, stejně by to bylo přelevání veřejných peněz z jedné kapsy do druhé ;-)

+1/0
22.1.2018 17:40

M57i53r73o68s34l91a85v 49R32e30z42a98n53i55n45a 3318989552571

Casto tudy jezdim taky (autem). Ale tak to ma presne byt - pro to ten pruh je. Aby mhd jela prednostne bez cekani v kolone. Proste prioritu ma MHD, protoze v tom jednom autobuse (na uvoze teda spis trolejbuse) jede pomalu vic lidi nez kolik jich stoji v te kolone...

+7/0
22.1.2018 15:45

J70i54ř38í 43K45l71o94f53e75r18a 3155804687316

máte pravdu jen částečně. Mělo by to být tak, že aspoň polovina těch co jedou autem, pojedou busem. Aby se snížil počet aut ve městě. A toto je důležitý! Ne to, že Vy pojedete přednostně a já budu čekat.

+1/0
22.1.2018 16:57

P39a23v77e76l 27K40o39d80ý58t86e86k 6745379817165

Ono by hodne lidi zacalo vyuzivat MHD, kdyby...

1) nebylo casto drazsi se dostat z bodu A do bodu B za pomoci MHD namisto vlastnim autem

2) nebyla MHD obcas naslapana k prasknuti

3) MHD jezdila v prijatelnych intervalech

4) MHD byla v mezich moznosti cista

atd...

Pokud by MHD byla zdarma nebo za opravdu symbolickou cenu, hodne lidi by preslo na HMD, coz by samozrejme zprujezdnilo mesto, kterekoliv. Usetrilo by se za revizory, usetrilo by se za budovani parkovacich mist, za opravy, za nevim co jeste... Zlepsilo by se zivotni prostredi, mohl by se tim tedy i zlepsit zdravotní stav populace a tak dal a tak dal...

0/−1
22.1.2018 17:32

Najdete na iDNES.cz