- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
v Německu a Švýcarsku by si toto řidiči mohli dovolit jen jednou, po druhé nebudou mít možnost protože přijdou o papíry
V Německu nebo Švýcarsku si především nikdo nedovolí takovýmto způsobem omezit kapacitu komunikace
Například na Vrchlického ulici v Praze 5 se autobusy zdrží v ranní a odpolední špičce i deset a více minut. Pruh pro auta i autobusy je kompletně ucpaný osobními vozy.
===
A s tim si magistrat nevi rady? Vsechny BUS pruhy pod dohled kamer, tucne pokuty...tak je tomu v Britanii a dalsich zemich. Ziju v UK, krome BUSU v tech pruzich nikdo nejede. Neukaznenost Cechu je primo zoufala, stejne jako stat samotny, proto jsou na miste sankce.
Nerespektování pruhů je v přímé úměře s jejich nesmyslným počtem a umístěním. Není to omluva řidičů ale konstatování, Vrchlického je krásný příklad - je dlouhodobě neúnosné aby se kvůli buspruhu ubralo 50% kapacita komunikace pro iad a kolony za chvíli byly až na Zličín, blokovalo to navazující komunikace, zhrošovalo životní prostředí všech okolo, a to kvůli pár autobusům.
V civilizované Evropě by se mhd přesunula někam jinam mimo komunikaci, zde zrovna to šlo řešit tak aby jezdili po tram tělese na Plzeňské.
V Londýně to už více než před deseti lety vyřeśili kamerami.
V pruzích pro autobusy instalovali kamery a pokud nejsi motocyklista, taxikář nebo autobus zaplatils 90 liber po zaslání obsílky.
Funguje to velice spolehlivě, do busline se neodvažuje opravdu nikdo kdo nemá. Všichni řidiči obrovský respekt před pruhem pro autobusy.
tak v VB bych s jejich fašisticko-socialistickými zákony nechtěl žít ani náhodou.
a taky tam neřeší příčinu kolon, jen vymysleli další restrikci. Nic obdivuhodného :-/
Jezdím Jižní Město přes Bohdalec. Jsou tady všude vyhrazené pruhy. Většina řidičů je respektuje. Ty prostředníčky se mi nezdají, vybržďování autobusu v Praze také ne.
Pruh pro autobusy smějí využívat taxíky. (Co třeba Uber?) Pak tam zajíždíte při odbočování. Důležité je, že přednost platí jen ve špičce "6-10 14-19 Po-Pá". Řidiči s tím mají problém, netroufají si vyhrazené pruhy vůbec používat. Kdo kouká na kalendář a hodiny, jezdí stále podle předpisů i ve vyhrazených pruzích.
Tak mi přijde, že pak dojde na konflikty, když si řidič autobusu vynucuje v 11 hodin přednost.
Krásný příklad z Evropské. Jedu buspruhem, z levého jízdního pruhu mi vjel pod rozjetý autobus Superb bez blinkru, tak jsem začal brzdit a troubit, aby nedošlo k srážce a o kus dál mě Superb vybrzdil. Pohoda. Asi si to mám vysvětlit tak, že příště nemám brzdit a do toho osobáku to narvat. Ona to spusta řidičů jinak než nehodou stejně nepochopí. A mnohdy jim to ani tou nehodou stejně nedojde...
Pravda je vždycky někde uprostřed. Nepopírám, že spousta řidičů vyhrazené pruhy z arogance nerespektuje, ale často je to i ze zoufalství, protože místo toho, aby se řešila dopravní situace celkově, nějaký chytrák na magistrátu řekne: tady bude pruh autobusy, ale že to zhorší propustnost daného místa o 50% a vzniknou pekelné kolony, to už ho nezajímá. Říkám si, zda ti lidé, kteří o tom rozhodují, jezdí vůbec sami autem. Kdyby například na Plzeňské, kde se asi před 8 lety rekonstruoval tramvajový pás, ten pás udělali zakrytý, aby po něm mohli jezdit autobusy, ten vyhrazený pruh tam vůbec být nemusel a auta mohla jezdit na pohodu ve dvou pruzích.
... zda ti lidé, kteří o tom rozhodují, mají vůbec IQ aby to řešili. ... mají sedět na fleku, kde sedí. ...pohli prdelí, tak, jak v soukromém sektoru
Kecy, že nemají lidi, v kanclech se jich jim válí! A to nemají kamery jako v Blance či u jiných úsekových radarech
Lituji ... radarů... Díky za pochopení
My ten pruh máme nově v Plzni na Karlovarské a pokuta je myslím 2000 nebo 3000 korun.Už tam bylo i několik nehod,páč ti co ho kříží níže na kruhový objezd si nevšimnou těch co si to tam hasí bleskem a vůbec tam ani nemají být.Je to zase a jenom o lidech.
Což o to, oni řidičům autobusů občas nadávají i cestující. Jistá ulice v Brně je neustále přecpaná, do odbočovacího pruhu je téměř nemožné zajet - řidič autobusu nechce riskovat - zjišťování, kdo je vinen atd. A cestující se vztekají, že to "neriskne" a do pruhu se nenacpe... Sama řídím (i když jen auto), tudíž s řidičem autobusu soucítím. On má navíc zodpovědnost za cestující.
Ziji v Londyne kamra na kazdem slopu £130.00 pokuta. Zaplacena do 14 dnu 50% slevy. Nezaplacena do 30 dnu executor na auto cca £500.00. Auto zabotickovno na 14 dni nezapalceno. Auto odtazeno do aukce.
No, tak z toho by se čeští volantoví machři opupínkovali, kdyby tady mělo začít platit něco podobného. Tam je to ovšem s ohledem na rozměry města jediné možné řešení. Tedy pokud jej nechtějí celé části zbourat pro mnohaproudé autostrády, což asi nechtějí. Četl jsem studie, že když tam dost výrazně zpoplatnili vjezd do vnitřní části města, tak najednou hromada lenochodů zjistila, že tím autem vlastně zase tak nutně nemusí. Ale nevím na 100% jestli to byl zrovna Londýn.