- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Děti, kterým se nevěnují rodiče a nesuplují práci učitelů, budou úplně v háji :(
Jednotná maturita z matematiky vzhledem k různým úrovním její výuky je pitomost. Hejného metoda není samospásná. Je fajn pro první stupeň, pro vyšší stupně vzdělání už ne. A v současné době má zásadní chybu. Úplně vypustila geometrii.
Pan Hejný je příšerný. Naše dítě jeho metodu "schytalo" v třetí třídě; a bylo (to osmileté dítě) příšerně pobouřené z nějakého nablblého "krokování" dědy Lesoňe, chtělo "normálně" počítat, celý Lesoň mu přišel "pro blbečky".
No, pak nastal přechod na osmiletý gympl a matikářka byla úplně běsná, neb musela ty děti tu "Hejného metodu" odnaučovat.
To je ten pán, co nikdy neučil? Nikdy nestál před třídou plnou školáků? Tak to jo, odborník na slovo vzatý. Takový druhý doktor Cvach
Nerovnost. Ano, průměrně nadané děti, o těch nadanějších ani nemluvě, se během hodiny "rýpou v nose", protože se výuka přizpůsobuje tomu "pomalému" zbytku. Realita našeho školství. Jak se kdo nechá oslovovat, jeho věc, ale proč neužívat hezké české jméno, "Bobe"? Zvlášť, když mezi vzdělání by se na 100 % měl počítat i náš hezký český jazyk. Že by Bohumil nebylo dost "in"?
Jenže "Bob" není (původně) "Bohumil".
Ve školách by se měly dělat testy a podle jejich výsledků zařadit děti do tříd v pořadí podle výsledků. Vznikla by tak třída nejlepších a nejhorších. Ve výsledku by to pomohlo všem. Chytré děti by se nemuseli zdržovat hloupými a hloupé by byli mezi svými a nepřipadali si hloupě mezi chytrými. Protože vše by bylo na jedné škole, tak by byla škola dokonce inkluzivní.
Mohlo by decko v tej horšej triede dostať jednotku? A bola by tá jednotka rovnocenná s jednotkou, ktorú dostalo to chytrejšie dieťa? A čo so žiakmi, ktoré sú skvelé v jazykoch, ale fyziku ledva preliezaju?
Tak nerovnost se už pěstuje zde 30 let . Takové elitní gymply jsou toho krásným příkladem .
No jo a kde sezenete dostatek spickovych ucitelu? ;) Aby kazdy gympl mohl byt elitni. Ja nemam nic proti elitnim skolam ba naopak myslim ze jsou prinosem... snad jedine co bych si pral je aby tam byl nejaky smysluplny system stipendii. Tak aby nadane deti i z chudsich rodin mohly studovat. Aby se tam mohl prihlasit kdokoliv ale pokud neprojde testy ktere by meli opravdu vysokou uroven tak proste smolik... Mozna to bude znit blbe ale jen elitni lide vam vymysli rizeni elektromotoru, mikrovlnku, nebo novy druh leciva... promerny clovek to vetsinou neda. A ti prumerni jsou bohuzel na tech elitnich zavisli.
Nechápu jak se může považovat za morálního někdo, kdo chce trestat děti za tož do jaké rodiny se narodily.
Navíc nechápu,jak se takový člověk může považovat za inteligentního, protože dopady toho, když se vykašleme na chudé děti a děti s překážkami (ať už zdravotníky, socioekonomické, vývojové) jsou detrimentální pro CELOU společnost a výzkumy na toto téma mluví absoluy jasně.
Je levnější i morálnější těm dětem pomoct, to se prostě nedá okecat. Prospívá to celé společnosti.
No, ale děti z těchto vrstev mě vůbec nezajímají....
Takže jako učitel se na ně mám vykašlat? Nechat v tom topit třeba vícečlenné rodiny?
Oddělí se zrno od plev. To je skvělé. 95% na tom bude hůř, ale ruku na srdce, pro ty je škola zbytečná. 5% na tom bude lépe. Ty inkluze ubíjela. Těch 5% je důležitých. Ti táhnou pokrok v zemi.
Nevidím posilování nerovností. Vidím celkový úpadek vzdělávání. Az na nečetné jednotlivce ta distanční výuka nemůže vyhovovat vůbec nikomu. I na tom jeho "elitním gymnáziu" (ten termín nemám rád) těžko mohou plnohodnotně učit přírodní vědy vyžadující experimentální výuku. A fyzika i chemie jsou svým pojetím jednoznačně experimentální obory.
Ve skutečnosti se teď dá daleko lépe učit ruznorodé třídy. Experimentovat se dá doma. Dobré školy v tuhle chvíli učí na podobné úrovni jako před distančkou. ̈
Bohužel spousta špatných škol, prakticky neučí, protože špatní učitelé se nedokáží nové situaci přizpůsobit.