Tesla Roadster je první Matchbox® autíčko svého druhu, jež je uhlíkově...

Tesla Roadster je první Matchbox® autíčko svého druhu, jež je uhlíkově neutrální, vyrobené z 99% recyklovaného materiálu. | foto: Mattel

Udržitelná je móda, kosmetika i kuchyně. Proč ne také hračka?

  • 0
I v současné době, kdy celý svět řeší hlavně dopady pandemie, reagují společnosti také na další neodkladná globální témata. A mezi nimi je také udržitelnost a ekologie. Touto cestou se vydal i výrobce ikonických autíček Matchbox, který přichází na trh s originální udržitelnou hračkou.

Mise nazvaná „Jízda k lepší budoucnosti“, se kterou přichází společnost Mattel, chce prostřednictvím udržitelných hraček posilovat u nové generace odpovědnost vůči životnímu prostředí.

Všechna autíčka, herní sady a obaly značky Matchbox plánuje vyrábět ze 100% recyklovaného nebo recyklovatelného materiálu. Představuje tak průkopnická elektrická vozidla a prostředí, která jsou odrazem skutečného světa a jsou navržena tak, aby děti nasměrovala k zelenější budoucnosti motorových vozidel.

Matchbox Tesla Roadster je vyrobený ze 62,1% recyklovaného zinku, 1% nerezové...

Tyto principy značka ilustruje tím, že na trh uvádí Matchbox Tesla Roadster, své první autíčko vyrobené z 99% recyklovaného materiálu. Matchbox Tesla Roadster je vyrobený ze 62,1% recyklovaného zinku, 1% nerezové oceli a 36,9% recyklovaného plastu a v prodeji bude od roku 2022. 

Koncept vozu získal certifikaci „uhlíkově neutrální“ od společnosti Natural Capital Partners a výtěžek z emisních povolenek poputuje na zachování pastvin v Coloradu a Montaně ve Spojených Státech.

„Od vzniku moderního autíčka před téměř 70 lety používal Matchbox design a inovativní přístup, aby děti prostřednictvím hry propojil se skutečným světem kolem nich,“ říká Roberto Stanichi, ředitel oddělení autíček ve společnosti Mattel. 

„Matchbox se zavazuje používat 100% recyklovaný, recyklovatelný nebo bio plastový materiál, abychom se spolupodíleli na řešení ekologických problémů, kterým dnes čelíme, a podpořili příští generaci fanoušků Matchboxu na společné cestě k udržitelné budoucnosti,“ dodává.

Mise nazvaná „Jízda k lepší budoucnosti“, se kterou přichází společnost Mattel,...

Fanoušci se o tom, jak značka svůj závazek plní, mohou přesvědčit už teď – v prodeji jsou výrobky s obaly s nulovým podílem plastu, jejichž papír a dřevitá vlna získaly certifikaci Rady pro správu lesů (Forest Stewardship Council). 

První autíčka s nulovým podílem plastu v obalech jsou z oblíbené řady Matchbox Power Grabs®, která nabízí výběr licencovaných a originálních autíček Matchbox v měřítku 1:64; pětibalení s tématikou elektrovozů je pak v prodeji s vnitřní krabičkou z papírové pěny.

Vedle zavedení obalů s nulovým podílem plastu značka podporuje i správnou recyklaci a zacházení s odpadem. Autíčka i herní sady jsou navrženy tak, aby byly recyklovatelné – mají recyklovatelné díly a elektronika v herních sadách je sloučena do jediného, snadno vyjímatelného modulu, který usnadňuje lokální zpracování elektroodpadu. 

Značka také zkoumá způsoby, jak v provozech snížit spotřebu energie, emise uhlíku a odpad a zároveň zachovat u všech výrobků značky Matchbox vysoký standard excelence. 

Přepracovaná širší značka Matchbox

nabízí nové produktové řady a obaly, které obsahují:

  • Ekologičtější a inovativnější materiály u autíček, herních sad i obalů
  • Obalové štítky, které spolu se samotným designem výrobků přispívají ke správné recyklaci ze strany zákazníka
  • Širší nabídku elektro autíček a herních sad s čerpacími stanicemi, kde jsou k dispozici nabíječky elektromobilů, které odráží celkový ekologičtější přístup ke hře