Ministerstvo záležitost muselo začít řešit poté, co bylo proti rozhodnutí vydanému krajským úřadem podáno několik odvolání. Výhrady měla například šumperská pobočka Českého svazu ochránců přírody.
Ta podle ČTK dokumentu vytýkala, že do něj například nebyla zapracována podmínka zakazující kácení dřevin v hnízdním období ptáků, návrh opatření k přirozenému navádění živočichů do propustků či stanovení druhu vysazovaných dřevin v úseku celé stavby nové silnice. Ministerstvo tyto námitky v upraveném územním rozhodnutí zohlednilo.
Přeložka má zvýšit kapacitu trasy a pomoci ke zvýšení bezpečnosti, nyní totiž na přetížené silnici dochází často k vážným nehodám.
„Stávající komunikace I/46 v úseku Olomouc–Šternberk je extrémně zatížená. Mísí se zde doprava místní s dopravou dálkovou,“ potvrzuje v informační brožuře ke stavbě Ředitelství silnic a dálnic.
„Trasa I/46 Olomouc – Šternberk má další pokračování v silnici I/45 na Bruntál – Krnov a po silnici I/57 na Bartultovice je jedním z dálkových tahů vedoucích tímto regionem do Polska. Jedná se tedy o mezinárodně významnou komunikaci. Na komunikaci jsou také kolmo napojeny polní cesty pro obsluhu zemědělských pozemků a trasa prochází částí obce Dolany,“ shrnuje dále ŘSD.
Stavba 7,1 kilometru dlouhé silnice by podle nynějších plánů měla začít v roce 2025, cena je odhadována na 2,7 miliardy korun bez DPH. Součástí budou mimo jiné dvě mimoúrovňové křižovatky u Týnečka a Bohuňovic, osm mostů, ekodukt či protihluková stěna.
Nová silnice se má v budoucnu napojovat u Olomouce na chystanou východní tangentu, na opačné straně pak na plánovaný obchvat Šternberka.