Rozhodnutí o rozhodnutí Nejvyššího správního soudu je vyvěšené na webu soudu.
„Nejvyšší správní soud proto uzavírá, že krajský soud nesprávně vyhodnotil otázku, zda byla výstavba dálnice a souvisejících staveb v areálu žalobkyně dostatečně koordinována,“ stojí v rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v Brně.
Ministerstvo dopravy u NSS uspělo s kasační stížností. U krajského soudu totiž původně uspěla zemědělská společnost AGRA Velký Týnec, která se obávala dopadu provozu na dálnici na chov zvířat. V místě stavby má totiž kalovou jímku, bez níž nelze zvířata chovat.
NSS však při přezkoumání případu uvedl, že stavební povolení i projektová dokumentace ke stavbě dostatečně zohledňují povinnost stavebníka stavět tak, aby nebyla ohrožena kontinuita zemědělské výroby a musí postavit novou kalovou jímku dříve, než bude stará zbouraná.
Úsek plánované dálnice je dlouhý téměř osm kilometrů. U Olomouce se odpojí z dálnice D35 a bude pokračovat stejným směrem jako dosavadní silnice první třídy.
Navazující úsek dálnice bude končit na západě Přerova, kde se napojí na poslední nedostavěný úsek dálnice D1.
Dálnice D55 se za Přerovem stáčí k jihu a pokračuje směrem k Břeclavi. Částečně je již v provozu, několik úseků se staví a jižně od Bzence je zatím dálnice pouze v přípravě.
Výběrové řízení na dodavatele stavby vypsalo Ředitelství silnic a dálnic v létě, aniž však mělo pravomocné stavební povolení. Odhadovaná cena stavby je 2,41 miliardy korun.
Plánovaná trasa D55 zkřížila plány družstvu Agra z Velkého Týnce. Zemědělcům se nelíbí, že se v místě, kde mají ustájeno zhruba 400 kusů krav, zvýší hluk, což se může negativně projevit na dojivosti.