Diskuze
Na trať do Koutů vyrazí po elektrifikaci za 393 milionů RegioPantery
Děkujeme za pochopení.
M48a65r67t40i57n 13K88u22b51í33k
Když už se to zadrátuje, tak nechápu proč nezadrátují přitom i pouhé 3 kilometry z Petrova do Sobotína (patrně to tam zlikvidují)! A tunel do Polska považuji za naprostou fantasmagorii, kdo zná poměry na železnici na polské straně, ví o čem píšu. Nakonec to dopadne, že to zadrátují a dál bude jezdit motor viz jiné stávající ele. tratě, kde pod dráty jezdí výhradně motory:Jihlava-H.Cerekev-Veselí n.L., ale i M.Lázně-Cheb-Klášterec n.O. včetně Křižíkovy tratě do Bechyně..Prostě český Kocourkov. A náklady soukromníků tahají běžně pod dráty motorové mašiny.
J30i36ř39í 34M63a15k87o96ň
Záměr jezdit z Koutů do Zábřehu několika vlaky za den byl již v /mém/ projektu při obnovování trati v roce 1997. Nakreslil jsem i takový grafikon a spočítal potřebu náležitostí. No, dohoda s ČD tehdy nebyla a i nyní to asi bude problém, protože zůstane otázkou KDO povede vlaky po tratích SŽDC.Monopol zatím je u ČD a pro popsaný záměr bude muset naše pružné MD udělat nějaký krok. Tedy pokud bude chtít.
Není pravda, že SŽDC pustí na koleje každého,kdo si zaplatí. To platí u nákladní dopravy. U osobní je to trochu jinak.
Druhou věcí je skutečnost, že zhruba v polovině délky tratě je provozována stejným dopravcem souběžná autobusová doprava a o úseku Petrov - Sobotín se uvažovalo se zrušením.
R74a46d50e98k 80J51a13n12a58t43a
Žádný monopol ČD není. Po trati může jezdit kdokoliv, kdo si vlak zaplatí sám, nebo koho si stát, kraj či obec objedná. Je ovšem pravda, že veřejnou správou objednávané vlaky mají přednost, ale o komerční dopravě zde namá smysl uvažovat, to se na takovém venkově prostě nevyplatí, ani kdyby to bylo v Německu.
V případě linky Zábřeh-Šumperk-Kouty se jedná o regionálni vlaky, takže s MD to nemá společného vůbec nic, ministersvo objednává vlaky dálkové. Je na kraji resp. těch obcích, zda vypíšou výběrové řízení, a kdo vyhraje, záleží na tom, jaké nabídky se sejdou.
F79r51a51n46t49i66š48e61k 30L43o29s
Kdo tohle vymyslel tak měl asi v hlavě nasr... hodně lejna přímo z Bruselu. Trať má 19 km a je na ní 13 zastávek, takže průměrná vzdálenost mezi zastávkami je 1,58 km, co tam chcete zvyšovat, vlak více stojí než jede, pak jsou limity na bezpečné brždění a rozjezdy, dále na trati je řada nechráněných přejezdů pro polní cesty, tam je také rychlostní omezení. Trať není vytížená mimo špičky kdy jedou studenti do školy a lidé do práce. Trať není součástí ČD a je problém zakoupit na ni jízdenku pokud nejedete přímo ze Šumperka, takže pokud jedete z Přerova musíte v Šumperku vystoupit a jít si koupit jízdenku do haly nebo si ji zakoupit s příplatkem ve vlaku. Nevěřím, že ČD budou schopny se domluvit na prodeji jízdenek pro konkurenční trať. Dráty kolem celé tratí budou hyzdit okolí, přibydou náklady na údržbu trolejového vedení, atd...
Dle mého vyhozené peníze, ale co musíme ty peníze z Bruselu nějak vyčerpat!!
M22a11t85ě48j 19V11o43n24d80ř45i78č42k21a
Na trati budou jezdit Regiopantery Českých drah, které zde budou patrně opět zajišťovat dopravu, soukromé zůstanou pouze koleje, což není podstatné. Jedna jízdenka např. z Olomouce do Koutů tak určitě nebude problém.
J18a75n 36V84a30l65o60u94c34h
By mne zajímalo, kdo za ta čísla, ospravedlňující investici půjde "ke zdi" - 19km za 20 minut na trati, kde se to dá stěží zvládnout při využití max. povolených rychlostí a bez zastávek? Vždyť slibovanou cestovní rychlost nemají ani vlaky PV-OL s poloviční hustotou zastávek a příznivějšími poměry (tedy vyšší povolenou rychlostí), jen o málo rychleji jedou os vlaky PR-OL na koridoru (a s pouhými 3 mezistanicemi, ne 12 jako ve "vizi").
Dále - kdo ty vlaky naplní? Opravdu se zaplní Regiopanter (třívozový, aby kapacitně postačoval i na trati ze Zábřeha dále) tam, kde na většinu spojů stačí sólo 810 (a dvouvozový "zázrak z PARSu" tam jezdí jen proto, že sólo to neumí)?
No jo, podojíme EU, zkusíme to vyjezdit, abychom po dvou letech zjistili, že je to silně ztrátové a v tichosti tam vrátíme krabičky... Jo, kdyby už bylo rozhodnuto o pokračování tunelem, to by byla jiná...
R97a62d16e27k 66J93a42n61a92t21a
Že na trati bude jezdit slušné vozidlo a navíc rychleji, může samo o sobě znamenat významný nárůst počtu cestujících, stačí se podívat, co se stalo na Libereckém kraji, na tratích kde byly nasazeny Stadlery a zkráceny jízdní doby.
Další věc je, že i z poloprázdný vlak může být levnější, než si držet další menší vozidlo s personálem a komplikovat dopravu přestupy. V MHD taky kloubový autobus jede až na konečnou na předměstí, třebaže by v koncovém úsek stačil i minibus.
H96o33n47z80a 10K51a28r98á15s74e42k
- Jestliže údajnou příčinou nevedení přímých spojů ze Zábřehu až do Koutů je "změna trakce" v Šumperku, pročpak přestaly jezdit přímé vlaky ze Zábřehu až do Koutů dávno před elektrizací trati ze Zábřehu do Šumperka? Že by za to mohly i jiné faktory než jen ty dráty?
- Těch 393 milionů naštěstí není jenom za ty nesmyslné sloupy trolejového vedení, ale i mj. za vcelku užitečnou výhybnu v Loučné nad Desnou.
- Snadnost dojíždění do škol není závislá nad tím, jestli nad kolejí visejí nebo nevisejí dráty.
- Přímé spojení s Olomoucí až ve druhém kroku? Jak to? Už dnes jezdí přímé osobní vlaky z Olomouce až do Šumperka, takže jejich pouhé prodloužení do Koutů (provedené ihned po dokončení elektrizace trati do Koutů) = "v prvním kroku provedené" přímé spojení Olomouce s Kouty! Kde se přihodil zádrhel? Tak jako tak samozřejmě platí, že to přímé spojení je vykoupeno jeho couravostí (ostatně u osobních vlaků nelze čekat nic jiného).
- Hm, ten nesmysl "35 minut cestovní doby dnes, ale 20 minut po elektrizaci" je přepsán i v tomto článku. Asi tzv. novináři přepisují pořád jednu a tu samou tiskovou zprávu, v níž toto stálo? Nápověda: v kolika mezilehlých zastávkách asi tak bude ten "dvacetiminutový" vlak zastavovat? A druhá nápověda: jakou cestovní dobu by již dnes měl eventuální vlakový spoj projíždějící většinu zastávek? Aneb srovnávejme jablka s jablky. A ne s hruškami.
- V roce 2016 ještě "smíšený" provoz s motorovými jednotkami? Ale co to? Jaktože ne elektrický provoz ihned?
- Co mají být ty "možnosti", které mají "dovolit" plně elektrický provoz od roku 2017? V článku toto není vysvětleno.
- Za co se koupí nové RegioPantery? EU-fondy se už na jejich pořízení vydojily a více jich bude těžko... Snad pořídit bez dotace? Počet vozidel bude muset být vyšší než dnes, ať už pojedou přímo do Olomouce nebo jen do Zábřehu (rozpor s tvrzením „K tomu, abychom mohli zavést přímé spoje do Olomouce, ale bude potřeba sehnat ještě další elektrická vozidla"). A pokud se neseženou, tak... (?)
F62r26a32n85t92i24š97e65k 73L92o27s
Problém není změna trakce ale ČD odmítají pustit soukromé soupravy na jejich trať
R82u75d29o48l82f 84V30o23z85ň69á94k
Gratuluji... a ještě aby i ten tunel vyšel..., držím palce..., RV
J35i42ř11í 66P55r30ů90š73a
Marně přemýšlím jak eletrifikace (elektrizace) trati zvýší traťovou rychlost. Nebude to spíš tak že dojde k rekonstrukci tratě,obnově svršku,zabezpečení přejezdů,zvýšení zabezpečení výhybek popřípadě narovnání oblouků. Čili že ony sloupy a dráty budou jen přidaná hodna.
Uznávám že elektrická jednotka bude mít vyšší dynamiku při rozjezdech a rychleji dosáhne maximální traťové rychlosti,ale to podobnou službu a podstatně levněji nabídne i moderní motorová jednotka.
R10o89m94a80n 10V27í63c37e47n14e16c
Žádná rekonstrukce tratě, obnova svršku se neplánuje. A rozhodně už není v plánu jakékoliv narovnání oblouků - není kam. Rozhodující je zmíněná dynamika při rozjezdech, protože vzhledem k tomu, kolik je na této vzdálenosti zastávek je to největší vliv.
J70a92k24u49b 44M32o84u35č58k48a
Trať samozřejmě není soukromá, ale vlastní ji obce.
O Základní škole zřízené obcí (většina škol v ČR) také neřeknete, že je soukromá.
R41o12m45a25n 97V87í65c63e17n47e95c
Železnici vlastní Svazek obcí údolí Desné, který je právnickou osobou. Založena byla zejména kvůli železnici, ale generuje zisk, jako běžná "firma" a rozhoduje se na klasické Valné hromadě. Každá obec ani nemá stejný počet hlasů atd. Srovnávat to ze ZŠ to nejde.
Zemřel kardiochirurg Šantavý, špičkový lékař zachránil nespočet životů
Fakultní nemocnice v Olomouci oznámila, že v pátek 19. dubna náhle zemřel lékař a někdejší...
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seniorka při vystupování spadla pod tramvaj a zemřela, policie stíhá řidiče
Obviněním řidiče tramvaje z usmrcení z nedbalosti skončilo po více než půl roce vyšetřování loňské...
Nebýt alkoholu, většinu času skoro nemáme co dělat, říká lékař z urgentu
Premium Končí zde pacienti po mrtvici, infarktu, se zápalem plic, po otravě krve, závažných úrazech nebo po...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vyprodáno. Sparta se valí na Olomouc. Unikátní situace, těší se trenér Saňák
Bude to krásný pohled a skvělá kulisa. Fotbalový svátek. Naposledy Sigma vyprodala Andrův stadion...
Přes 80 tisíc uměleckých děl online. Olomoucké muzeum zdigitalizovalo sbírky
Knihy, grafiky, kresby, mince i hudebniny. Během posledních čtyř let se Muzeu umění Olomouc...
Janotka oživil i Muritalu, dává šanci mladíkům. A olomoucké béčko baví
V dubnu vyhráli všech pět zápasů a bodově docvakli třetí Táborsko, které přivítají příště. Všimli...
Řidič autobusu ztrácí vědomí, příčinu jeho potíží má zjistit monitor srdce s AI
Jen dva týdny po oficiálním světovém představení nejnovější generace EKG záznamníku, který...
Puntičkář Krejčí si penaltu nakrokoval dvakrát. Nerad u toho dlouho stojím
Než poslal placírkou míč z penaltového puntíku k tyči, kam brankář olomouckých fotbalistů Tadeáš...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!