Doposud byl v Evropě vidět hlavně výrobce OnePlus, který oficiálně provozuje evropský e-shop už od svých počátků, jeho telefony tak běžně seženete i v Česku. Oppo oproti tomu bylo značkou, o které český zákazník slýchal leda ze statistik. To se ovšem nedávno změnilo, když Oppo oznámilo vstup na český trh.
Obě značky patří pod čínský koncern BBK Electronics, společně ještě se značkami Vivo a Realme. Ačkoliv prohlašovaly, že jsou na sobě nezávislé a maximálně je „pojí několik investorů“, nešlo upřít, že třeba právě OnePlus a Oppo se svými vzájemně kompatibilními nabíjecími technologiemi či displeji leccos sdílejí.
Nyní však zřejmě nastane zlom. Podle uniklých interních dokumentů se OnePlus oficiálně stane „podznačkou“ Oppa. To na jednu stranu znamená, že si stále obě značky udrží navenek svou nezávislou tvář, interně se však zejména po obchodní i vývojové stránce ještě více semknou.
Oppo tento krok popisuje jako dobrou věc. Obě značky se budou těšit většímu sdílenému rozpočtu, možnostem i efektivitě. Není ovšem už tolik jasné, nakolik bude odteď Oppo diktovat směřování OnePlusu, nakolik bude upřednostňovat vlastní modely a podobně. Obzvlášť teď, když už obě značky mají mezinárodní zastoupení.
V tuto chvíli se zákazníci nejspíše ničeho bát nemusejí. OnePlus i Oppo budou pokračovat svým vytyčeným směrem: Oppo se zaměří na prémiové smartphony, OnePlus zase na geekovské top modely a nově také dostupnější řadu Nord. Je však na místě nabídku obou značek dále sledovat a všímat si případných změn, které se mohou objevit.