Svůj odhad letošního odbytu nové kolekce v nejnovějším výhledu zvýšil známý analytik Ming-Chi Kuo ze společnosti TF Securities. Zatímco dříve počítal s objemem 65 až 70 milionů, teď jej navýšil na 70 až 75 milionů kusů.
Za účinné nástroje, stimulující odbyt, označil stále rozšířenější výkup starého iPhonu na protiúčet, případně splátkový prodej s nulovým navýšením.
Dále uvádí, že zatímco ve Spojených státech je vyšší poptávka po dražších typech 11 Pro, v Číně v předobjednávkách boduje nejlevnější model 11, který mezigeneračně dokonce zlevnil (více v článku: Apple zlevnil nový iPhone, zároveň má historicky nejdražší model).
To byl velmi překvapivý krok, s trochou nadsázky lze totiž říci, že slovník Applu tento výraz nezná. Zlevňuje totiž až na výjimky jen starší modely, a to vždy bezprostředně po uvedení novinek.
Snížení ceny se Applu vyplatí
Nižší cena základního modelu byla mířena právě na čínský trh, kde Apple slabší poptávka trápí nejvíce. A první data signalizují, že šlo o dobře promyšlený tah, který se nakonec přetaví ve vyšší příjmy.
Velký zájem Kuo připisuje iPhonu 11 Pro v barvě půlnoční zelené (midnight green), jejíž dostupnost může prý být omezená kvůli výrobním komplikacím takto zbarveného skla. V případě základní jedenáctky vede zelené a fialové provedení.
iPhone 11 dále označuje jako ideální volbu pro majitele starších modelů jako jsou řady 6, 6s nebo 7. Pro uživatele osmičkové řady má také smysl pořídit si tento model. Jedenáctka má totiž značně výkonnější procesor a její dvojitý fotoaparát se vypořádá i s nahrávkami v rozlišení 4K.
Optimismus Kua sdílí i další analytici
Příznivě prvotní zájem o iPhony hodnotí i další. Například analytici firmy Instinet ze skupiny Nomura také uvádějí, že podle jejich ukazatelů je poptávka po nových iPhonech vyšší než loni. Předpokládaný nárůst odbytu může podle nich vyrovnat pokles ASP (Avarage Selling Price, tedy průměrné prodejní ceny iPhonu). Zároveň však z pohledu dlouhodobého odbytu zachovávají zdrženlivost s tím, že na hodnocení komerčního úspěchu nové řady je samozřejmě příliš brzy.
Optimisticky první vývoj objednávek hodnotí i Daniel Ives ze společnosti Wedbush, podle něhož informace od asijských distributorů naznačují, že je prvotní poptávka velká. Žádná exaktní čísla ale ke svému komentáři nepřipojil.
Čínští velkoprodejci hlásí obří zájem
To obří čínské internetové tržiště JD.com bylo konkrétnější. Jeho zástupci na tamní síti Weibo uvedli, že objednávky iPhonů 11 jsou v porovnání s loňskou generací vyšší o 480 procent. Jinými slovy jich v první vlně předobjednávek obchod obdržel téměř pětkrát více.
Prodejce potvrdil slova analytika Kua, že zájemci o model 11 Pro preferují ono problematické zbarvení půlnoční zelené. V případě základní 11 je favoritem černé a fialové provedení.
Zástupci Tmallu, obřího internetového portálu ze skupiny Alibaba, uvedli, že objednávky na iPhone 11 překonaly loňskou poptávku po typu XR o 335 procent.
iPhony byly představeny minulé úterý a jejich prodej odstartoval 20. září. K hlavním vylepšením patří nová generace čipové sady s nejrychlejším procesorem, větší výdrž baterie a fotoaparát se dvěma nebo třemi objektivy.
Zatímco ceny modelů 11 Pro prakticky kopírují ty loňské, základní typ 11 mezigeneračně zlevnil. V USA ze 749 na 699 dolarů, v tuzemsku zájemci o nejlevnější nový iPhone ušetří 1 500 korun. Novinka začíná na 20 990 korunách, základní provedení typu XR loni vyšlo na 22 490 korun.