Děj aktuálního krátkometrážního snímku, jehož režisérem je Peng Fei a jenž byl natočen u příležitosti nacházejícího roku vodního zajíce (začíná v neděli 22. ledna), je zasazený do konce 80. let minulého století. Jde o příběh mladíka jménem Gu a jeho neutuchající lásce k čínské opeře, tedy tradiční formě čínského divadla, které se věnuje od dětství. A to i navzdory tomu, že pro ni patrně neměl původně vlohy.
Mladík se u příležitosti oslav čínského nového roku setkává se svými někdejšími přáteli z dětství, kteří se tradičnímu čínskému umění učili pod vedením stejného mistra. Respektive to chtěli jejich rodiče v domnění, že jim to zajistí lepší budoucnost. Osud je však postupem času zavál na jinou, sólovou cestu, ať už to bylo kvůli změně pohledu na život během dospívání či z důvodu dílčích neúspěchů souboru na pódiu. Často se začali věnovat modernějšímu „západnímu“ umění, které bylo pro tehdejší diváky mnohem atraktivnější. Zájem o tradiční čínské umění upadalo a soubory se rozpadaly.
Stejný osud postihl i současný soubor, v němž Gu setrval jako jediný z jeho původní sestavy. Poslední kapkou pro jeho členy bylo značné zkrácení času na jejich vystoupení – těsně před nástupem na pódium jim byl pro ně vyhrazený čas ještě výrazně zkrácen. A to právě na úkor moderního způsobu zábavy.
Gu se však nevzdal a svůj životní herecký debut, tedy roli čínské legendy generála Guana, který musel při svém návratu překonat pět nebezpečných průsmyků a utkat se s šesti bojovníky, se i navzdory překážkám rozhodl dotáhnout do zdárného konce. Nakonec v tom nezůstal sám.
Libí se vám nové video Applu natočené výhradně iPhonem?
Apple snímky ze série Shot on iPhone ukazuje přednosti aktuálního top modelu, nyní tedy iPhonu 14 Pro (Pro Max). Filmaři často vyhledávají barevné kontrasty, natáčí v rozličných světelných podmínkách včetně protisvětla a díky stabilizaci i v pohybu jen z ruky, tedy bez nutnosti použít třeba kamerové jeřáby či další obvyklou kamerovou techniku. iPhony si často chválí i z důvodu, že s nimi mohou pořídit záběry, které by s profesionální filmařskou technikou natáčeli jen stěží. Apple krátkometrážními snímky demonstruje také funkci filmového režimu (Cinematic), která umožňuje natáčet s malou hloubkou ostrosti a přeostřovat mezi objekty.
Nicméně Apple není zdaleka už jediným mobilním výrobcem, který se vydal cestou takové propagace. Snímky na své top modely nechávají natáčet i Samsung či Honor (více viz Profi kamera je přežitek, dokazují výrobci. Snímky natočili jen smartphony). Samsung navíc před pár dny vypustil upoutávku na nový krátkometrážní film Jackals & Fireflies, který natočil Oscarem oceněný scenárista Charlie Kaufman. I v tomto případě jde o snímek natočený výhradně vrcholným smartphonem, a sice modelem Galaxy S22 Ultra.