"V zachovalém kokpitu je dodnes řada přístrojů, radarová stanice a další zařízení," řekl David Varner, který se zabývá pátráním po historii vojenských objektů a techniky.
"V přední části interiéru trupu byly udělány výrazné změny. Přece jen však zůstalo pár milých maličkostí, například dveře na toaletu s nápisem Svobodno či informační světelné tabule ve třech jazycích," popsal vnitřek stroje Varner.
Aerolinky nasazovaly letoun, který mohl dopravovat až 122 cestujících, především na lety do Havany. U silnice R10 se stal během let oblíbenou zastávkou lidí na cestě do Českého ráje, Jizerských hor či Krkonoš. Později několik let chátral.
Řidiči autobusů napálili Kubánce
Od roku 2006 je opět v provozu a kromě rychlého občerstvení je v jeho zadní části obchod. Vyhlášená je tu místní točená zmrzlina. Dnes patří mezi poslední restaurace na palubě vyřazených letadel u nás.
K letadlu se váže historka o Kubáncích, kteří v tehdejším Československu pracovali a ze kterých si udělali legraci řidiči několika autobusů. Jednoho mrazivého rána pracovníky vzbudili se smyšlenou historkou, že Kuba byla napadena a prezident Castro je volá do zbraně.
Následně je odvezli k letadlu u dálnice s tím, že piloti brzy dorazí, bude zastavena doprava na dálnici a letadlo z ní vzlétne. Teprve po několika hodinách čekání Kubánci zjistili, že letadlo je vysloužilé a stojí pevně v betonu.