Různorodost terénu na jednotlivých linkách ve městě i za jeho hranicemi umožní získat potřebná data pro dopravce i výrobce vozidla.
„Jedná se o nízkopodlažní autobus SOR délky 12,5 metru s konfigurací interiéru pro provoz městské hromadné dopravy,“ uvedla Martina Poršová, mluvčí Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou.
„Nyní se do elektrobusu montuje odbavovací zařízení, aby mohl co nejdříve vyjet a být představen cestujícím,“ doplnila Poršová.
Nabíjecí stanice pro elektrický autobus stojí v areálu tramvajové vozovny. Jedno nabití trvá maximálně osm až devět hodin. Dopravní podnik bude testovat především kilometrický dojezd autobusu či velikost rekuperace z brzdění v libereckých kopcovitých podmínkách.
Nebude se jednat o jedinou zkoušku elektrobusu, testování bezemisních vozů bude v dopravním podniku pokračovat.
Nízkoemisních vozů bude postupně přibývat. Dopravní podnik předpokládá, že v roce 2025 vyjedou na linky MHD v Liberci nejméně čtyři autobusy na alternativní elektrický pohon.
17. ledna 2022 |