Od té chvíle platí jméno Hessová ve světě módy za pojem. Populární jsou nejen její kresby, které si objednávají špičky oboru – Prada, Dior, Yves Saint Laurent nebo magazín Vogue, ale také originální pomalované šátky. V šatníku je má i Michelle Obamová. Stejně jako ve svých předchozích pracích drží Hessová i u Coco Chanel útlý styl plný vysokých postav, protáhlých šíjí a nekonečných nohou, které mají základ v liniích černé a bílé.
Hessová se při obrázkovém vyprávění životního příběhu drží hesla Coco Chanel: „Můj život se mi nelíbil, tak jsem si vymyslela jiný.“ Osud návrhářky sleduje od narození, kdy na svět přišla jako nemanželské dítě pradleny a podomního obchodníka, přes dospívání v klášteře, kam ji poslali ve dvanácti letech po smrti její matky, až po první módní úspěchy v roce 1908, kdy si v Paříži otevřela vlastní butik.
Žádná velká překvapení
Důraz autorka klade také na nejproduktivnější léta Coco Chanel, která světu dala zmiňované módní vymoženosti. Ačkoliv by příběh mohl skončit její smrtí v roce 1971, Hessová pokračuje dál a obrazem vypráví o osudu značky po smrti Coco až do chvíle, kdy její vedení převzal Karl Lagerfeld.
Žádné nové převratné informace kniha, kterou vydává nakladatelství Esence, nepřináší. Alespoň pro ty, co o Francouzce něco slyšeli už dříve nebo viděli film s Audrey Tautou v hlavní roli.
Jedinečná je však publikace svou formou. Kresby příběhu dodávají na lesku, který je typický pro svět reflektorů a mol. Ilustrátorka se v něm pohybuje tak dlouho, že mu výtvarně rozumí jako málokdo. Díky tomu Coco Chanel vzdala vkusný a originální hold.