Eminem se na jednu stranu sympaticky rozhodl odstřihnout od svých klišé. I když producentem zůstal jeho dlouhodobý spolupracovník Dr. Dre, sám na album napsal jedinou písničku.
Mezi hosty se překvapivě objevují i zpěvačky Pink a Rihanna, ale také raper Lil' Wayne, jehož, jak na desce přiznává, měl Eminem v jednom ze svých pověstných žlučovitých textů sto chutí sejmout. Symptomaticky v době, kdy se Lil’Wayne proslavil, zatímco Eminemova kariéra vadla.
Jako by se raper, který před pár lety diktoval pravidla, teď snažil dohnat hudební vývoj. Nebojí se u toho vysamplovat Ozzyho Osbourna, Black Sabbath ani diskotékové Haddaway. Pokaždé s rozpačitým dojmem.
Na posluchače myslí víc než kdy dřív. Novou podobu produkce nejlépe charakterizuje první singl Not Afraid se zbytečně podbízivým refrénem. Eminem přitom neztratil ze své přesvědčivosti a agresivní, hysterické energie, kterými dokáže své písničky prodchnout. Na úkor jeho cynických výstupů je však nové album samý klenutý a umečený refrén, často na hranici nechtěné parodie.
Mnohem víc než o Eminemovi, který chce, jako každý populární umělec, hlavně zaujmout a teď zkrátka vsadil na líbivost, deska vypovídá o okoukanosti a vyčerpanosti celé současné americké mainstreamové hiphopové produkce. I když formálně je Recovery bez chyby a nepostrádá momenty, o kterých možná ještě v hitparádách uslyšíme, jen těžko zaujme tak, jako kdysi Eminemův opus The Marshall Mathers LP. Doba už je jinde.
Po čtrnácti letech od debutu, nadávání matce, útocích na manželku Kim, opěvování dcerky, závislosti na prášcích, vystřízlivění a tisíci trefných a zábavných nadávkách na celebrity Eminem na novince nemá žádné silné téma. A takhle náhle zevšedněl.
Eminem: Recovery
CD, cena 459 korun
Hodnocení MF DNES: 60 %