Ten nastudoval s filharmoniky skladbu Les Préludes Franze Liszta, náročný a virtuózní Koncert pro varhany a orchestr č. 2 českého skladatele Petra Ebena a patnáctou symfonii Dmitrije Šostakoviče.
"Jako trumpetista jsem mnohokrát spolupracoval s mnoha světovými varhaníky. Ebenův koncert diriguji poprvé. Myslím, že autor komponuje fantastickou muziku, nesmírně zajímavou, složitou a obtížnou. A spolupráce se sólistou Bártou je vynikající."
Varhaník Bárta zná ostravský nástroj už z dřívějška, kdy byl ještě v Praze v pražském Paláci kultury. "Myslím, že patří k tomu nejlepšímu, co vyrobila firma Rieger-Kloss z Krnova. Byl jsem plný očekávání, jak nový nástroj zapadne do tohoto sálu. Mile mne překvapilo, že varhany jsou v naprostém pořádku. Je to veliká věc, že Ostrava varhany získala."
Také pro André Bernarda jsou nové ostravské varhany velkým překvapením. "Varhany v koncertních sálech nebývají ve Francii často - většinou jsou velmi dobré nástroje v kostele. Ale tady, zdá se, kromě sálu filharmonie je ještě dobrý nástroj na konzervatoři, kde jsem mohl slyšet v úterý večer recitál houslistky Marie Fuxové," uvedl francouzský dirigent, který se sólistou Bártou řešil mimo jiné i výsledný zvuk varhan tak, aby jejich hlasitost ladila rovnoměrně s orchestrem.
"Při stavbě varhan se muselo tisíce píšťal umístit na bok, obvykle totiž bývají za podiem. Když se připravuje zvuková stránka skladby - takzvaná registrace, musí proto varhaník počítat s tím, že nástroj hraje posluchačům z boku," vysvětlil Bárta. Koncert začíná o půl osmé večer.
- čtvrtek 26. dubna 2001