Plány nového terminálu dlouhodobě vyvolávají rozporuplné reakce, protože předpokládají nové propojení ulic Havlíčkovy a Fritzovy s ulicemi Jiráskovou a Hamerníkovou. Mohly by také výrazně zasáhnout do parku Legionářů a Keťásku.
Dalším rizikovým bodem je překročení hluku u obytných budov v místě napojení na současné ulice.
„Nevyšly hygienické limity pro připojení nových silnic na Hamerníkovu ulici, protože tam mimo jiné vede uvažovaná komunikace kolem internátu. Město ale od záměru neustupuje. Dojde k úpravám projektu a záměr zřejmě znovu půjde do projednávání EIA,“ poznamenal mluvčí magistrátu Radovan Daněk.
Problém s nadměrným hlukem se rýsoval také kolem obytného domu před městským nádražím u parku Legionářů.
„Hlukové limity jsou nějak dané. Problém zde tedy není v limitech, ale v nešťastném koncipování celého návrhu a jeho návaznosti na stávající komunikace,“ řekl Jiří Kos z krajské hygienické stanice (KHS).
„Možností, jak vyhovět limitům, je řada. Třeba protihluková opatření, jiná organizace dopravy, omezení, co tam bude moci jezdit... Investor s projektantem si musí říci, co chtějí,“ doplnil Karel Smejkal z oddělení obecné a komunální hygieny KHS.
Správa železnic už oznámila termíny, hotovo má být v létě 2023
Zároveň však už Správa železnic (SŽ) oznámila termín zahájení rekonstrukce budovy městského vlakového nádraží, jejíž přestavba je pro vznik terminálu klíčovou podmínkou.
Budova dlouhodobě neudržovaného nádraží dvakrát zvítězila v anketě MF DNES o nejodpudivější místo krajského města.
Loni SŽ část přízemí opatřila novým nátěrem, teď se zdá, že se rýsuje nová stavba.
Podoba nového dopravního terminálu byla zveřejněna už v září 2017:
7. září 2017 |
Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tv„V současné době se zpracovává projektová dokumentace pro společné povolení, dokončena bude do konce roku 2020. Následně se ve druhé polovině příštího roku předpokládá zahájení vlastní stavby,“ poznamenala Nela Friebová, mluvčí Správy železnic.
Pro hlavní část prací je podle ní vyčleněn rok 2022, stavba by pak měla být dokončena do léta 2023.
Nádraží má být bezbariérové a doplní ho nová dvoupodlažní výpravní budova. „Ta bude sloužit jako zázemí pro cestující, dopravce a bude zahrnovat i prostory požadované Jihlavou pro městskou hromadnou dopravu a Krajem Vysočina pro autobusového přepravce,“ doplnila Friebová.
Centrální dopravní má vzniknout z městského vlakového nádraží v centru Jihlavy.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz