Pátek 23. října 2020, svátek má Teodor, Theodor
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 23. října 2020 Teodor, Theodor

Diskuse k článku

RECENZE: Legend of Grimrock 2, dungeon ze staré školy podruhé

Legend of Grimrock 2 je báječná vzpomínka na dobu, která je nenávratně pryč. Tentokrát se podíváme i mimo zatuchlé kobky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M21a53r32t40i29n 25J77i36r72o64u44s49e59k 7736835345348

Jako největší problém této hry považuji fakt, že se často dostanete do lokace, kde je neřešitelný puzzle bez nápovědy, která se nachází v úplně jiné lokaci. Typicky PALA LAM KO bla bla nášlapné plošiny v archivu. Bez toho svitku jste ztraceni a neotevřete to, neb možností je bezpočet a navíc, na hřbitov se dostanete celkem snadno a brzy a u posuvných kamenů prostě zamrznete bez nápovědy z archivu. Na druhou stranu, moc se mi líbí tvorba postav. Já si vybral Lizardmany a bez skrupulí jsem jim dal Endurance a Endure elements jako základní traity. Všem. Moc dobře jsem si pamatoval problémy z jedničky s jakýmikoli monstry s element damage. Taky jsem si moc dobře pamatoval problémy s jídlem a s tím, kolik toho postava unese.

+2/0
29.10.2014 11:14
Foto

A95l18e81š 16K80o65p96e49c32k44ý 2352956515498

To já zas udělal partu 4 lidí. Zvýšený zisk zkušeností a skill point navíc je slušnej boost. Za celou hru jsem neměl problém s elementální resistencí. Prostě se stačilo vyhnout letícímu fireballu nebo zakouzlit ohnivý štít. Ale magickej system není prostě nic mox. V klasice Dungeon masterovi mohl kdokoliv kouzlit cokoliv. Tady je člověk limitován tím, do kterých dovedností investoval a navíc množství kouzel není nijak markantní

.

+2/0
30.10.2014 7:12
Foto

M23a76r58t34i87n 47J47i48r34o46u12s66e96k 7306605655838

Dík za tip. Přiznám se, že jsem si nevšiml u lidské rasy toho zvýšeného příjmu zkušeností. O jednom skill pointu jsem věděl. Je jen otázka, kam se s partou lidí dá dostat v levelu. Lizardy jsem končil na levelu 14, na 15 mi spadli dva z nich po obdržení 10.000 XP za Trickstera.

+1/0
30.10.2014 13:41
Foto

M69a16r41t86i53n 51J58i14r71o65u42s79e92k 7426105765238

A ještě něco, já si dal jako lučištníka nikoli povolání rogue, ale alchymistu. Měl jsem fakt ke konci hafo rostlinek, že jsem si mohl nadělat skoro 30 potionů pro trvalé zvýšení statů a dost rostlinek na granáty i léčivé potiony.

+1/0
30.10.2014 13:47
Foto

M93a35r81t25i58n 45J85i57r69o57u69s78e97k 7106295715788

A ještě něco. ;-D Sady brnění  po zkomletování přidávají pěkné bonusy, zkompletoval jsem krystal, meteoric, mage a rogue sety. Fakt pěkné.

+1/0
30.10.2014 13:51
Foto

A50l35e44š 18K35o33p17e75c83k75ý 2802166545528

Souhlasím. Sady zbrojí jsou zajímavé. Crystal Armor zatím vede díky množství životů. Resist ohně z Meteor armor není špatný, ale ten resst by potřebovali všichni když už. Alchymista je velmi rozumná volba do zadní řady.

+1/0
31.10.2014 7:12
Foto

A68l65e29š 16K65o39p11e54c56k94ý 2102946815118

Celkově je hra výborná, na chvíli zaplnila prázdný prostor na trhu. Za své pěníze jsem obdržel velmi dlouhý a propracovaný dungeon a rozhodně je nepromarnil. Autoři vložili mnoho zajímavých logických problémů, které je zajímavé a náročné řešit a i příběh hry je v celku originální, což je v této době vzácnost.

Ale jako vždy jsou pasáže, které se autorům nepovedly. Jedná se především o systém bojů, který doslova nutí hráče tancovat kolem nestvůr. Tohle by nebyl ani takový problém, kdyby se vývojáři nerozhodli udělat velké množství soubojů v uzavřeném prostoru typu ůzká chodba, malá místnost doslova naplněná k prasknutí potvorama nebo jako každý z boss-fightů, který po vzoru dnešních her hráče natrvalo uzavřou v prostoru malé místnosti a tancuj hráči, tancuj. V tomto případě se hráč buď musí spolehnout, že mu padne kritický útok a rychle zneškodní nestvůry, nebo se musí dopovat lektvary.

Další problém je design vlastností, dovedností a postav. Vitalita přidává pouze pasivní bonus 5 HP a nemá vliv na množství HP, které postava obdrží při postupu po úrovních. stejně tak na tom je vlastnost willpower, která v konjunkci s úrovněmi postavy nemá žádný význam. Síla přidává pouze 1-1 (min - max) zranění a vdlouhodobém horizontu je vcelku slabá. Protection je základem bez ní se nedá přežít. Vlastnost evasion tím naprosto ztratila význam a je naprosto zbytečná. Icebolt má snad jen 30% sanci, ze zamrazí cíl a nedá se na něj spolehnout. Taktéž je problém ke konci hry, kdy kouzelník dělá třetinové poškození oproti válečníkovi a to do porovnání nezahrnuji případy, kdy se válečníkovi podaří kritický zásah. Množství předmětů, která spadají do jednoručních lehkých zbraní je podezřele malé a těžké zbraně je hravě převálcují. Počet úrovní sice není omezen, ale v porovnáním s jedničkou mi připadá úroveň 15, které jsem na konci dosáhl dost málo.

+3/0
29.10.2014 7:13
Foto

A43l92e66š 41K59o31p63e59c50k77ý 2842106585178

Pokračování:

Celkově se autoři pokusili opravit a vylepšit již zavedený systém hry Legend of Grimrock 1 podle doporučení herní komunity, ale mně osobně připadá, ze ve spoustě úpravách udělali spíše krok zpět nebo to přehnali. Ovšem otevřený prosto a rozsáhlost hry autorům slouží k dobru. Celkově hru mohu doporučit. R^

+3/0
29.10.2014 7:16
Foto

D82a61v20i75d 63J13u27ř19i41č79k23a 7156482495798

Jinak za zajimavé bych asi zmínil, že hra má dva konce :)

+3/0
28.10.2014 9:25
Foto

V87l22a34d38i35m73í49r 81K24r73i93s31t15e16n 7786372795398

Jak jsem říkal na tuhle recenzi jsem se těšil, s výší hodnocení souhlasím, ale mám pár připomínek ke hře. Nejdříve chci ale napsat, že hra je to skvělá a stojí za každé euro které  stojí. Pokud tedy máte rádi tento typ dungeonů a smíříte se se souboji s uhýbáním do čtverce. I tak je to myslím hra, která je klenotem svého žánru. 

Nejdříve ty pozitivní věci:

Autor nezmínil: jak je hra opravdu velká, čas je sice relevantní ale mění se vámi nastavenou obtížností. Jedná se o 34 ! úrovní, pater nepočítaje subpatra od propadlišť neb specifikem Grimrocku je: Kdo neskáče do děr není Dobrodruh, hop, hop, hop. Tedy "bigger, longer, uncut"  Hádanky jsou některé těžké a pár nesrozumitelných  a tedy asi u třech, jsem cca asi v 3/4, jsem hledal na netu..

Obtížnost:  Asi jsem zestárl, jelikož jsem v mládí EOB a DM prošel, tak jsem si dal hard s možností ukládat jen u crystalů a dost často vyju vzteky. Bez úkroků  vybavená vylevelovaná skupina je velmi rychle sežrána "krysou" z počátečních  lokací, kterou farmíte kvůli jídlu. 3 monstra už jsou pekelný problém.

Nepamatuji se přesně zda jinde byla i lokální zranění, např.  zraníte si pádem nebo od příšery nohy a sníží vám to  maximální nosnost, pokud jste v červeném čísle nemůžete se hnout a to je problém..

Teď ty negativní: jinde jsem se k tomu diskuzi vyjádřil, zda hodnotit chyby které budou nakonec asi opraveny a z počátku jsem byl z nich dost vytočený postupně ale klady silně překonaly zápory. Jeden z nejhorších  byl a byl před 3 dny opraven , když jste při nahrávání pozice přepli jinam, spadlo vám to.

Takže: Dlouhá nahrávací doba pozice, když ,wipnete, hodí vás to automaticky na hlavní obrazovku, zbytečné další nahrávání. 

  Divný způsob automatického sbírání střeliva, někdy funguje někdy, ne. Když vypade z příšery předmět jídlo a stoupnete na to pole, předmět se pohne nesmyslně ke kraji políčka. 

Při souboji , když vám umře první řada, tak zadní na příšeru zbraní na blízko nedosáhne, pokud postavu manuálně nepřetáhnete dopředu

0/0
28.10.2014 9:05
Foto

V52l46a72d42i89m28í28r 97K26r82i34s60t46e26n 7246192695898

pokračování: Příšery na vás dosáhnou přes mrtvoly jako by se nic nedělo. To jinde mají ošetřeno.

Postava farmáře je divná (v recenzi myslím nezmíněno - nezískává zkušenosti z monster, ale z jídla.) Nevím jak to funguje na normal, ale osobně nikdy více , Jídla je málo, abyste ho extra krmili, jiné výhody nemá, kdyby např. kopání rýčem nekonzumovalo čas (logický upgrade v jeho podání) , nebo vyšší drop jídla 

Kouzlení, vadí mi že runy zaberou celou plochu, tedy nemohu např vypít lektvar aniž bych je nevypl a a znova nenaťukal např. "force field"

Ale jak jsem řekl , skvělá hra a mohu jen doporučit.

0/0
28.10.2014 9:15
Foto

D72a74v30i81d 19J22u37ř61i88č18k94a 7146342115848

Takové chyby k old schoold dungeonu holt patřej :) jinak hrat za farmáře .. to byl fakt nerozum, já si to naštěstí rozmyslel :).  K hádankam fakt 3/4 ? ja musel vygooglit jen ten vchod na hřbitově, ten sem proste nepobral ikdyž jsem měl napovědu z archivu.  Jinak recenze ok.

0/0
28.10.2014 9:24
Foto

V34l19a95d43i24m78í44r 19K17r74i32s98t88e22n 7566152895958

Napsal jsem to asi špatně, musel sem 3x hledat a jsem asi ve 3/4 hry. kromě zmiňovaného hřbitova to byly např. archivy kdy nápověda byla taková divná, ty šipky okolo mne zmátly. a časová propadla taky zajímavé, ale ne nelogické.

0/0
28.10.2014 10:11
Foto

R18a46d17i64m 31Z64a63t30o62p66e38k 9892315782107

Všichni 3 "beholdeři" a DM jsou oproti LoG jednoduché hry ve smyslu obtížnosti soubojů. Spíš bych to srovnával s Chaos strikes back, to už bylo maso.

0/0
28.10.2014 18:30

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Shromáždění vlastníků jsou kvůli pandemii v ohrožení. Právník radí, co dělat

Premium Vyhlášení nouzového stavu komplikuje situaci společenstvím vlastníků bytových jednotek. Do konce roku musí totiž výbory...