"Základ Garrettovy DNA jsme chtěli zachovat. Netoužili jsme po přílišných změnách, protože to již fungovalo," řekl ředitel vývoje Nicolas Cantin. Vývojáři však zároveň cílí na přilákání "moderního publika z konzolového trhu".
Cantin v minulosti pracoval například na prvním dílu hry Assassin's Creed a z těchto zkušeností chce čerpat. Hlavní hrdina Garrett prý v novému dílu Thief může dělat mnohem více. A jeho oblek i vzhled by to měly odrážet.
Vývojáři navíc potlačili některé jeho prvky, třeba ty gotické, jako jsou například černé nehty. "Chtěli jsme ho trochu více středoproudého," vysvětluje ředitel vývoje. Nový díl má být ostatně restartem série, a vývojáři tak postavu mohou libovolně přepracovávat.
Garrett se ve čtvrtém dílu vrací do industriálního města, známého jako City, kde bude krást, jako by šlo o život. Městu naneštěstí vládne politický tyran označovaný jako Baron a kromě epidemie ho sužují i sociální problémy (více o hře).