Vydání Cyberpunku 2077 vstoupilo bez debaty do dějin herního průmyslu, bohužel ne asi tak, jak si vývojáři z polského CD Projektu představovali. Po mnoha odkladech byla očekávání veřejnosti vyšponovaná do absurdních výšin a následný střet s realitou byl pro mnoho fanoušků až příliš tvrdý.
Obzvláště na tehdy dosluhující generaci konzolí byla hra v tristním technologickém stavu, ani PC verze se však neobešla zcela bez problémů. Na chvilku to kvůli tomu na internetu vypadalo, jako by byl Cyberpunk nejhorší hrou všech dob a lidé kvůli těm „pár“ bugům snad ani nechtěli vidět, co vše se naopak tvůrcům podařilo.
Až díky loňskému datadisku Phantom Liberty (naše recenze), který hru zároveň vylepšil do verze 2.0, ji konečně vzali na milost i dosavadní hateři a výsledkem je nyní 95 % hodnocení na Steamu z uživatelských recenzí za posledních 30 dnů. „Neumíte si představit, jak moc to pro mě znamená. Nikdy mě ani nenapadlo, abych to vzdal, a vždycky jsem věřil, že je to možné, ale taky jsem si nikdy nemyslel, že se toho skutečně dočkám,“ radoval se z dosažení mety „extrémně pozitivního“ hodnocení hlavní designér Pawel Sasko.
Smutnou realitou je, že dnes hry vycházejí v bídném stavu a kdo není ochotný nějaký čas po vydání počkat, musí se jednoduše s nějakými těmi technickými problémy smířit. Na rozdíl od děr ve scénáři nebo nudné hratelnosti se technické chyby dají řešit relativně snadno i po vydání. Každopádně doufáme, že se CD Projekt z uspěchaného launche poučil a jak Zaklínač 4, tak druhý díl Cyberpunku, na kterých již pilně pracují, na tom budou v tomto ohledu mnohem lépe.