Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bylo cool nadávat nám, Cyberpunk byl po vydání v pohodě, myslí si vývojář

Viceprezident PR Michal Platkow-Gilewski z CD Projektu se v rozhovoru pro portál Games Industry vrátil k problematickému vydání Cyberpunku 2077. Myslí si, že hra byla v té době daleko v lepším stavu než se na internetu řešilo a že mnozí lidé ho kritizovali jen proto, že to bylo v tu dobu cool.

Vydání Cyberpunku 2077 vstoupilo bez debaty do dějin herního průmyslu, bohužel ne asi tak, jak si vývojáři z polského CD Projektu představovali. Po mnoha odkladech byla očekávání veřejnosti vyšponovaná do absurdních výšin a následný střet s realitou byl pro mnoho fanoušků až příliš tvrdý.

Na PS4 hra opravdu nevypadal tak dobře, jako na propagačních videích. Na PC ovšem byla skvělá od prvního dne.

Pamatuji si, jak jsem měl tehdy nařízený budík na půlnoc, až se mi konečně plná verze otevře a poté hrál, dokud mě nevytrhly první sluneční paprsky. Než jsem se pustil do psaní prvních dojmů, podíval jsem se na první reakce na internetu a byly vcelku pochvalné.

O den později už bylo vše jinak, na internetu kolovaly desítky screenshotů víceméně vtipných bugů a kompilací nepovedených scén. Na mém PC bylo přitom vše v pohodě, optimalizace byla slušná, nad nějakým tím bugem v takto rozsáhlé hře se dalo mávnout rukou. Zažil jsem do té doby (a bohužel i od té doby) daleko daleko rozbitější hry. To už je holt daň za to, když člověk jednoduše musí hrát hned v den vydání. I většina kolegů, kterých jsem se tehdy ptal, na tom byla podobně, snad jen ti s tehdy končící sérií konzolí raději naznali, že si počkají na next-gen.

Bugy jsou otrava, ale mizernou hru nespasí ani bezchybný technický stav.

Jenže netrvalo dlouho a internet už neřešil nic jiného, než jak je hra rozbitá. Každý nový záznam o bugu byl komunitou vítán se zlomyslným nadšením. Pravda, některé z nich byly opravdu vtipné, například vypadávající penis hlavního hrdiny nebo extrémní množství všude se povalujících erotických pomůcek (co vám budu povídat, taky jsem se na té kauze přiživil, viz náš článek). Situace vygradovala tak, že společnost Sony sáhla bezprecedentnímu kroku a přestala Cyberpunk 2077 prodávat ve svém digitálním obchodě (viz náš článek), což se nestalo ani objektivně rozbitějšímu WWE 2K20 (viz náš článek). Rychle se objevily první žádosti o refundaci a dokonce i žaloby. Z kdysi bezvýhradně milované společnosti se přes noc stali ti největší bídáci, kterým se posmívali i lidé, jímž byl vlastně nějaký Cyberpunk do té doby úplně ukradený.

Ne každý bug byl takto vtipný, rozbití uložené pozice asi nikoho rozesmálo.

Trvalo mi týden, než jsem hru dokončil a zvládl napsat recenzi, za celou tu dobu jsem se nesetkal s žádným závažnějším problémem. Pamatuji si jen, že se hra při každém novém startu přepínala do jiného jazyka a v jednom nepovinném questu se ode mě zapomnělo „odlepit“ doprovázené NPC. Nic co by nevyřešila kulka do hlavy nebo nahrání staré pozice, navíc to byl známý problém, který prý rychle řešil první patch.

Jenže na světě jsou dva typy lidí, ti, co vidí sklenici poloplnou a ti, podle nichž je poloprázdná. Někteří si tak naplno užívali skvělý příběh v graficky famózně vyvedených kulisách metropole budoucnosti, jiní se raději prohrabovali v archivních rozhovorech, aby mohli autorům omlátit o hlavu, kde že je to původně „slibované“ běhání po zdech nebo jízda metrem. Srovnávání s jinými open world hrami pak svědčilo o nepochopení podstaty hry. Ne Cyberpunk nikdy neměl být GTA V z budoucnosti.

Kdo si myslel, že se vývojáři z nepovedeného vydání Cyberpunku použili tak ne. Ani geniální The Last of Us na PC se neobešel bez problémů.

Že byly reakce publika až nemístně hysterické a nespravedlivé si myslí i viceprezident komunikace s veřejností z CD Projektu Michał Platkow-Gilewski. V nedávném rozhovoru pro server Game Industry totiž řekl, že Cyberpunk byl při uvedení na trh mnohem lepší, než jak byl přijat.

„Jenže pak se stalo cool nemít ho rád. Z hrdinů jsme se stali nepřáteli strašně rychle. Bylo to těžké, nevěděli jsme, co se děje.“

Vždycky si ovšem byli jistí, že je hra skvělá a že stačí jen něco málo vylepšit a předělat a uvidí to všichni. Historie jim dala za pravdu a dnes je prakticky bez chyb (aktuálně ji znovu hraji na PS5, po cca 25 hodinách stále žádný bug). K dokonalosti ji pak může dotáhnout chystaný datadisk Phantom Liberty, který slibuje ještě další množství vylepšení.

Že byly reakce té nejhlasitější části veřejnosti dobře ukazují servery, který agregují hodnocení z recenzí z celého světa. Na Metacrticu má dnes PC verze 86 bodů ze sta, na české obdobě Hodnoceni Her 83 %, přičemž dolů táhnou celkové skóre vlastně jen ty méně významné stránky s nízkou čtenářskou návštěvností. Většina recenzentů naštěstí dokázala nahlédnout i za první bug (nikdo se o nich ovšem nezapomněl zmínit) a zaslouženě ocenit výjimečné dílo, které se tehdy CD Projektu podařilo.

Schytal podle vás Cyberpunk 2077 internetovou "bídu“ oprávněně?

celkem hlasů: 512
Hlasování skončiloČtenáři hlasovali do 0:00 pátek 7. července 2023. Anketa je uzavřena.
Autor:

Na Cyberpunk to pořád chce pořádnou mašinu. Proklepli jsme výkon na PC

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

Nový datadisk na Cyberpunk 2077 přinesl i mnoho dalších vylepšení pro hru samotnou. Mimo jiné také...

RECENZE: Phantom Liberty konečně zavřel kritikům Cyberpunku ústa. Je skvělý

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

VIDEO Vývojáři z polského CD Projektu znovu ukazují, že datadisky nemusí být nutně jen nastavovanou kaší,...

Vše zapomenuto, po třech letech je Cyberpunk 2077 dokonalý

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

VIDEO Po téměř třech letech od vydání kontroverzního Cyberpunku 2077 přináší vývojáři obsahem našlapaný...

Navzdory refundacím Cyberpunku 2077 CD Projekt rekordně vydělal

Bugy v Cyberpunku 2077

VIDEO Navzdory mohutné vlně odporu, která se zdvihla po vydání loňského RPG hitu Cyberpunk 2077, mohou...

Cyberpunk 2077 bude jednou hodně dobrá hra, slibuje ředitel studia

Bugy v Cyberpunku 2077

VIDEO Prezident polské společnosti CD Projekt slibuje hráčům, že až Cyberpunk 2077 konečně pořádně...

  • Nejčtenější

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín

Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...

Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky

I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Byli jsme příliš chudí, abychom měli konzoli, vzpomíná tvůrce herního hitu

Sexy akční hra Stellar Blade je zatím nejpříjemnějším překvapením letošního roku a o jejího...

ANKETA: Jaké je vaše nejoblíbenější videoherní auto?

Máte nějaké oblíbené videoherní vozítko či auto? Napište nám do diskuze pod článkem, které a proč.

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...