Pandemie koronaviru připravila lidi o jejich koníčky a tak mnozí, lapení v nucené domácí izolaci, hledali nové způsoby jak se zabavit. Někdo v sobě objevil kreativního ducha a dal se třeba na malování, jiní se naučili cizí jazyk, nemálo lidí začalo nudu utápět v alkoholu.
Streamer vystupující pod přezdívkou Hayete Bahadori se zase rozhodl, že pokoří sérii Assassin’s Creed naprosto zničujícím způsobem a dohraje všechny díly bez toho, aby jeho virtuální avatar utržil byť jen jediné zranění. To vše na nejtěžší obtížnost (samozřejmě jen v těch dílech, kde volba obtížnosti existuje) a včetně plnění všech nepovinných úkolů v každé z příběhových misi. Po devíti měsících se nyní na Redditu pochlubil, že má splněno.
Je to naprosto šílený výkon, který si zaslouží jak obdiv, tak i trochu pomyslného ťukání na čelo. Už jen dohrát všechny hry v tak omezené době, je výkon sám o sobě, osobně jsem třeba až zbytečně rozsáhlé Odyssey průběžně hrál více než půl roku. Bahadori přitom musel každou jednotlivou hru nejprve natrénovat, identifikovat všechny potenciálně nebezpečné pasáže a připravit si na ně strategii.
Každý díl mu tak zabral přibližně stovku hodin, ovšem třeba na olbřímí Valhallu jich potřeboval neuvěřitelných 800, pirátský Black Flag jich prý spolkl nejméně 250. A aby toho náhodou nebylo málo, v případě jakéhokoliv selhání musel Bahadori hrát celou hru od začátku! Jedinou výjimkou byly vývojáři naskriptované pasáže, kde hlavní postava utrží zranění, aniž by se tomu dalo nějak zabránit. Pokud by počítal jen samotný čas úspěšných průchodů, stále se bavíme o úctyhodných 950 hodinách.
Samozřejmě se nabízí myšlenka, že se dá to obrovské množství času využít daleko lépe, vynášet soudy nad streamerovým životem je však zcestné. Nejde totiž o žádného „losera“ nebo „nolifera“, co neumí nic jiného než hrát videohry. Naopak Bahadori zmínil, že má slušnou práci a také tříletou dceru, svoji honbu za rekordem proto během té doby několikrát opustil a aby nevyhořel, věnoval se rodině.
Mezi oddanými fanoušky her se podobné výkony těší veliké vážnosti, a například překonávání rekordů ve starých 8bitových klasikách mnozí nadšenci věnují i roky (viz například náš článek). Žádný div, že jeho snažení přilákalo pozornost desítek tisíc nových sledujících, mezi nimiž si vydobyl nehynoucí respekt.
Zajímavé je i jeho osobní žebříček nejlepších dílů. Nejvíce si užil řecký Odyssey, moc se mu ovšem nelíbily i obecně kritizované Unity nebo třetí díl, za nejhorší vcelku logicky považuje ten nejstarší. Nejzabugovanější je podle něj londýnský Syndicate a nejoblíbenější vedlejší postavou Leonardo da Vinci.
A co že hodlá talentovaný hráč dělat teď, když má splněno? Možná se budete divit, ale chystá se podobným způsobem pokořit i God of War. Tak přejeme hodně štěstí a pevné nervy při bojích s Valkýrami!