RECENZE: Ubisoft se nepoučil, Assassin‘s Creed Chronicles: India je brak
Assassin‘s Creed Chronicles: India
Platforma: PlayStation 4
Výrobce:
Climax
- Česká lokalizace
- Hra je stabilní a nepadá
- Nudnější než kancelářská práce
- Nuda
- Vůbec žádné změny od minulého dílu
Když se Jakub, největší fanoušek série Assassin’s Creed v redakci, dobrovolně vzdal recenzování nového Indického dobrodružství své oblíbené ságy, měl jsem to brát jako varování.
Jenže pěkně vypadající screenshoty a půlroční odklad oproti původním plánům vzbuzoval naději, že se třeba v Climax Studios poučili z nemastného neslaného výletu do Číny a kromě změny grafiky zapracovali i na hratelnosti. Jenže to se bohužel nestalo.
Opakování je matka nudy
Kdybych psal recenzi stejným způsobem, s jakým bylo přistupováno k tvorbě této hry, tak v Jakubově recenzi nahradím všechny zmínky o Číně Indií, přepíšu odstavec o příběhu a jdu si nechat proplatit honorář. Ano, až tak je to zlé.
Herní průmysl je samozřejmě na kopírování a opakování částečně postaven, ale dosud se opisovaly hlavně ty úspěšné nápady. Čínské dobrodružství nezaznamenalo úspěch ani u hráčů, ani u kritiky, a i když nešlo vyloženě o propadák, chvílemi regulérně nudilo. Šest hodin bylo na tuto nevýraznou kombinaci plížení a skákání více než dost.
Důvod, proč by si někdo měl dát nášup toho samého v mírně pozměněné grafice, mi hlava nebere. Kvůli příběhu? Ten je uveden jednou vysvětlující obrazovkou. Kvůli grafice? Ta je sice pěkná, nicméně většina her už dnes vypadá k světu. Kvůli jménu? Ano, to jedině, nicméně i ten nejtvrdší sběratel a fanoušek by si nákup měl pořádně rozmyslet, protože vzhledem k tomu, jak neuctivě Francouzi s licencí nakládají, by se mu mohl koníček brzy pořádně prodražit. A znechutit.
Nechci tu tvrdit, že je to nehratelný brak, to rozhodně není. Jenže Ubisoft bez zkušeností vkročil do ringu, kde se to (i díky oblíbenosti plošinovek mezi indie vývojáři) jen hemží skutečně těžkými vahami. Například Mark of the Ninja předčí asasína v každém jednotlivém faktoru a navíc je k sehnání za stejné peníze.
Jako Baťa cvičky
V dnešní době prostě nestačí být „docela dobrý“. Nabídka zajímavých titulů daleko převyšuje množství volného času, který běžný člověk může hraní věnovat, a proto je potřeba pečlivě vybírat. ACC:I je sice řemeslně solidně odvedená práce, dokonce mi během recenzování ani jednou nespadla, což je u této značky vskutku zaznamenání hodné, ale jinak je zcela bezpohlavní.
Ve dvou rozměrech se vytrácí kouzlo svobody a volného pohybu, na něž jsme u „velkých“ AC her zvyklí a jediný způsob, jak se dostat přes všechny překážky, je jen ten, který si vymysleli designéři. Každá chybka se tvrdě trestá a zapomeňte, že byste v případě odchylky od původního plánu nějak zaimprovizovali.
Vítaným vytržením od tichého plížení jsou zběsile akční pasáže, ve kterých před něčím utíkáte, ale i ty se po několikátém zopakování okoukají. Celé hraní tak brzy upadne do obyčejné rutiny. A teď si představte, že nás zanedlouho čeká ještě jeden díl, tentokrát zasazený do carského Ruska. Napadá mě, že si tady spíše jen někdo zkouší, do jakého prostředí by se příště mohla série vydat, než že by se snažil udělat opravdu zábavnou hru.
Vydávání podobných polotovarů je ovšem z dlouhodobého hlediska kontraproduktivní a může se Ubisoftu jedině vymstít. Chronicles totiž ke značce nikoho nového určitě nepřivedou a stávající fanouškovskou základnu akorát naštvou.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 134 čtenářů
Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky
Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...
Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice
Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita
Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...
Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku
Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk
Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...
Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice
Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...
Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami
V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...
Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2
Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...
Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu
Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...