RECENZE: Ubisoft se nepoučil, Assassin‘s Creed Chronicles: India je brak

Assassin‘s Creed Chronicles: India
Platforma: PlayStation 4
Výrobce:
Climax
- Česká lokalizace
- Hra je stabilní a nepadá
- Nudnější než kancelářská práce
- Nuda
- Vůbec žádné změny od minulého dílu
Když se Jakub, největší fanoušek série Assassin’s Creed v redakci, dobrovolně vzdal recenzování nového Indického dobrodružství své oblíbené ságy, měl jsem to brát jako varování.
Jenže pěkně vypadající screenshoty a půlroční odklad oproti původním plánům vzbuzoval naději, že se třeba v Climax Studios poučili z nemastného neslaného výletu do Číny a kromě změny grafiky zapracovali i na hratelnosti. Jenže to se bohužel nestalo.
Opakování je matka nudy
Kdybych psal recenzi stejným způsobem, s jakým bylo přistupováno k tvorbě této hry, tak v Jakubově recenzi nahradím všechny zmínky o Číně Indií, přepíšu odstavec o příběhu a jdu si nechat proplatit honorář. Ano, až tak je to zlé.
Herní průmysl je samozřejmě na kopírování a opakování částečně postaven, ale dosud se opisovaly hlavně ty úspěšné nápady. Čínské dobrodružství nezaznamenalo úspěch ani u hráčů, ani u kritiky, a i když nešlo vyloženě o propadák, chvílemi regulérně nudilo. Šest hodin bylo na tuto nevýraznou kombinaci plížení a skákání více než dost.
Důvod, proč by si někdo měl dát nášup toho samého v mírně pozměněné grafice, mi hlava nebere. Kvůli příběhu? Ten je uveden jednou vysvětlující obrazovkou. Kvůli grafice? Ta je sice pěkná, nicméně většina her už dnes vypadá k světu. Kvůli jménu? Ano, to jedině, nicméně i ten nejtvrdší sběratel a fanoušek by si nákup měl pořádně rozmyslet, protože vzhledem k tomu, jak neuctivě Francouzi s licencí nakládají, by se mu mohl koníček brzy pořádně prodražit. A znechutit.
Nechci tu tvrdit, že je to nehratelný brak, to rozhodně není. Jenže Ubisoft bez zkušeností vkročil do ringu, kde se to (i díky oblíbenosti plošinovek mezi indie vývojáři) jen hemží skutečně těžkými vahami. Například Mark of the Ninja předčí asasína v každém jednotlivém faktoru a navíc je k sehnání za stejné peníze.
Jako Baťa cvičky
V dnešní době prostě nestačí být „docela dobrý“. Nabídka zajímavých titulů daleko převyšuje množství volného času, který běžný člověk může hraní věnovat, a proto je potřeba pečlivě vybírat. ACC:I je sice řemeslně solidně odvedená práce, dokonce mi během recenzování ani jednou nespadla, což je u této značky vskutku zaznamenání hodné, ale jinak je zcela bezpohlavní.
Ve dvou rozměrech se vytrácí kouzlo svobody a volného pohybu, na něž jsme u „velkých“ AC her zvyklí a jediný způsob, jak se dostat přes všechny překážky, je jen ten, který si vymysleli designéři. Každá chybka se tvrdě trestá a zapomeňte, že byste v případě odchylky od původního plánu nějak zaimprovizovali.
Vítaným vytržením od tichého plížení jsou zběsile akční pasáže, ve kterých před něčím utíkáte, ale i ty se po několikátém zopakování okoukají. Celé hraní tak brzy upadne do obyčejné rutiny. A teď si představte, že nás zanedlouho čeká ještě jeden díl, tentokrát zasazený do carského Ruska. Napadá mě, že si tady spíše jen někdo zkouší, do jakého prostředí by se příště mohla série vydat, než že by se snažil udělat opravdu zábavnou hru.
Vydávání podobných polotovarů je ovšem z dlouhodobého hlediska kontraproduktivní a může se Ubisoftu jedině vymstít. Chronicles totiž ke značce nikoho nového určitě nepřivedou a stávající fanouškovskou základnu akorát naštvou.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 134 čtenářů
Pět souloží, které otřásly herním průmyslem
Herní průmysl prošel v posledních letech turbulentním vývojem, z původní zábavy pro malé děti se stal miliardový...
ANALÝZA: Upadající češtiny ve hrách by mohla zachránit umělá inteligence
Oficiální české lokalizace her jsou dnes vzácností a hráči, kteří neumí žádný světový jazyk, jsou odkázáni na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Star Citizen udělal významný krok k dokončení, i tak ale budeme čekat roky
Vývoj ambiciozní vesmírného simulátoru Star Citizen už spolkl více než 12 miliard korun, vydání je však stále v...
U stařičkého Half-Lifu se zapotí i moderní PC. Stačí jedna modifikace
Ačkoliv to bude od vydání prvního Half-Lifu letos 25 let, stále se najdou způsoby, jak původní hru modernizovat....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Už to můžeme napsat: The Last of Us je nejlepší adaptace videohry vůbec
První řada seriálu podle legendární videohry The Last of Us skončila mimořádně krvavým finále. A tak konečně můžeme...
RECENZE: Nový díl Syberie je překvapivě možná ten nejlepší vůbec
Po průměrném třetím dílu se série Syberia překvapivě vrací v plné síle. Jde o nejlepší poctu životu a dílu...
RECENZE: Staňte se drsným bijcem, King of Fighters XV myslí i na nováčky
Značka King of Fighters se vrací po šesti letech. Je přístupná začátečníkům, zklamáni ovšem nebudou ani experti na...
RECENZE: Forspoken je neriskantní sériová výroba, nejvíc baví běhání
Rozsáhlý herní svět, svižné souboje, spousta efektních kouzel, povedená hudba nebo zábavný parkour. Dalo by se čekat,...
RECENZE: V hororu The Mortuary Assistant balzamujete těla v márnici
Směna v pohřebním ústavu se promění v noční můru v originálním hororu s neotřelým systémem strašení. Kromě balzamování...

Pronájem bytu 1+kk 37,3 m2
Papírníkova, Praha 4 - Kamýk, okres Praha
15 000 Kč/měsíc