3. Co dělat dřív?
Pokud se rozhodnete vykašlat na hlavní příběh a ihned zkoumat vesmír, ochudíte se o jisté pokročilejší prvky hratelnosti. Navíc první mise hlavního příběhu vás přirozeně uvedou do zdejšího světa. Osobně si myslím, že je dobré sledovat hlavní questovou linii až za úkol In Into the Unknown a až poté se vydat pořádně zkoumat svět. Pozadí zdejšího světa a nějaký ten lore do začátku je v obsáhlé formě v muzeu na New Atlantis, které také není na škodu navštívit co nejdřív.
Velmi povedený a lukrativní side quest vám do začátku dají Freestar rangeři. Některé zajímavé úkoly se ukrývají za „aktivitami“. Čas od času jen zaslechnete při procházce městem něčí rozhovor a nabídne se vám nová aktivita. Může to být jen někdo s potřebou si povídat, ale také rozlehlý quest. Vyplatí se i číst všechny nalezené logy, i tam se ukrývají zajímavé úkoly s ještě zajímavějšími odměnami – Secret Outpost, kupříkladu. Není na škodu ani lehce porušit zákon, protože i to vám zpřístupní další úkolové linie.
Poté, co se plně ponoříte do světa Starfieldu a odehrajete část příběhu, tak naopak nabádám, abyste vyskakovali z rozjetých questů do těch, které se vám namanou. Zrovna jsem plnil úkol pro Rangery a zaslechl zoufalé volání z jednoho z obydlených měsíců. Ukázal jsem odznak a přislíbil pomoc. Celý vedlejší quest vyvrcholil v epické bitvě dvou flotil na orbitě planety. Shrábnul jsem odměnu a letěl plnit dál původní misi. Vůbec to nepůsobilo rušivě, naopak, tuto dynamiku nejspíš tvůrci zamýšleli.
4. Dělejte si poznámky
Bethesda se opravdu ze všech sil snaží udržet interface svých her hostilní za každou cenu. K tomu patří i absence mapy prostředí či nějakého logu navštívených míst. Pokud nemáte sloní paměť, asi tak po hodině už nebudete ani vědět, odkud jste přiletěli. Natož, kde najít tu zajímavou továrnu se zavřenými dveřmi, kterou jste viděli na nějakém měsíci v nějaké soustavě a přísahali, že se tam vrátíte, až budete umět páčit pokročilé zámky.
Se Starfieldem si připomenete dřevní doby hraní, kdy jsme si psali poznámky a kreslili mapičky. Některé lokace jsou manuálně vytvořené designery, ale hromada je procedurálně generovaná a žádný návod z internetu vám ji znovu najít nepomůže.