Čtvrtek 22. října 2020, svátek má Sabina
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 22. října 2020 Sabina

Na inzeráty zapomeňte. Do nové práce se dostanete přes sociální sítě

Inzeráty v novinách nebo na úřadech práce jsou pasé. Nedostatek volných a kvalitních pracovníků nutí firmy k aktivnějšímu vyhledávání nových zaměstnanců. Personalistika se pomalu ale jistě přesouvá na sociální sítě, říká Ondřej Tyleček z agentury Fairy Tailors.

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Formy komunikace firem s potenciálními zaměstnanci se za posledních několik let dramaticky změnily. Nedostatek vysoce kvalifikovaných pracovníků společnosti nutí oslovovat nové lidi mnohem rafinovaněji, než tomu bylo kdysi. To platí dvojnásob především u vysoce kvalifikovaných pracovníků, jako jsou IT odborníci a zkušení kreativci.

Jako nejefektivnější způsob hledání nových zaměstnanců se v poslední době ukazují sociální internetové služby. Ty nejenže snižují náklady na nábor, ale umožňují sehnat schopné lidi mnohem rychleji než při využití tradiční inzerce. Odborná úroveň takto oslovených pracovníků přitom bývá často mnohem vyšší.

Tradičním pracovním portálům zvoní hrana

Pracovní portály velice často posílají zájemcům o nové zaměstnání nerelevantní nabídky práce. Kandidáti tak bývají zavaleni informacemi, které je nezajímají. Snadno přehlédnou nabídku, která by pro ně byla lákavá. V personálních agenturách zase musí získané životopisy třídit lidé. To je nejenže nákladné, ale navíc to vyžaduje určitou znalost hledaných profesí.

Ondřej Tyleček

  • Marketér a odborník na komunikaci a sociální sítě ve firmě Fairy Tailors.
  • Je lektorem školení Fairywork.shop zaměřeného na komunikaci obcí a měst na sociálních sítích
  • Vystudoval Arts Management na VŠE a hru na violoncello na Konzervatoři Jaroslava Ježka
Ondra Tyleček

Naopak sociální sítě umožňují jednoduchým způsobem zacílit reklamu na okruh lidí, kteří splňují určitá kritéria, nebo je dokonce oslovit přímo a okamžitě prostřednictvím chatu. Samotný fakt, že každý uživatel dané sociální sítě navíc disponuje osobním profilem, dává firmám možnost udělat si o uchazeči komplexnější představu, než jakou by jim dal klasický životopis.

Sociální sítě jdou náborářům vstříc

Svůj potenciál v oblasti personalistiky si nepochybně uvědomují i samotní provozovatelé sociálních médií. Možnost poptávat nové zaměstnance proto už není doménou jen tradiční zaměstnanecké sítě LinkedIn, ale pomalu proniká i na platformy, které měly dosud jen zábavní funkci.

Dobrým příkladem je nejpopulárnější síť Facebook, kterou aktivně využívá téměř polovina obyvatel. Ta v loňském roce spustila funkci Job Offer, která inzerentům poskytuje široké možnosti, jak kandidáty oslovovat. Nabídka působí nenásilně a navíc může být v duchu této sítě také zábavná. Uživatel si totiž na síti krátí chvíli a jen tak mimochodem se mu zobrazí nabídka zaměstnání.

Za Facebookem však nezaostávají ani jiné sítě, které kdysi s náborem neměly nic společného. Novinkou je například lákání nových zaměstnanců přes Instagram. Ten firmy nejčastěji využívají k prezentaci své vnitřní kultury. A jaksi mimochodem vytváří i příspěvky s konkrétními nabídkami práce. Tímto způsobem chtějí zaujmout hlavně mileniály, kteří na trh práce teprve přichází.

Chcete lidi? Buďte kreativní

Může se hodit

Inzeráty lákající nové pracovní síly vyžadují v každém případě jistou dávku tvořivosti. Nabídka, která obsahuje jen suché informace o volné pozici a požadovaný profil uchazeče, uspěje v obrovské konkurenci jen těžko.

Zcela klíčovou součástí inzerátu je vizuál, tedy obrázek nebo fotka. Ten musí uživatele zaujmout takzvaně na první dobrou. Pokud navíc firma cílí na mladé, kteří jsou zvyklí vstřebávat spíše vizuální vjemy, platí to dvojnásob. Jednoznačně se vyplatí vsadit na humor.

Pokud je inzerát vtipný, zvyšuje se pravděpodobnost, že ho uživatelé budou chtít ocenit lajkem, případně ho dokonce sdílet. Tím se samozřejmě rozšíří okruh lidí, mezi které se nabídka dostane. Humor by však nikdy neměl zastínit sdělení inzerátu. Pokud k tomu dojde, bude mít sice reklama opticky úspěch, ale její dopad bude mizivý.

Autoři:
  • Nejčtenější

Pandemie covidu začíná měnit finanční uvažování českých domácností

První vlna koronavirové pandemie prověřila české peněženky. Jen třetina lidí má finance pod kontrolou a je připravená...

KVÍZ: Chcete do penze dříve? A víte, jak na to?

Možná už počítáte roky, které vám zbývají do důchodu. Těšíte se, že si konečně užijete vnoučat nebo se budete věnovat...

Dřív si prý nepřišila ani knoflík, dnes má na kontě sedm tisíc prodaných kusů

Úspěšně vystudovala dvě vysoké školy. Hned poté našla lukrativní zaměstnání a měla pocit, že si splnila vše, co si...

Vyjednával s kmeny v Africe. Perličky z životopisů a 7 rad, co do CV nepatří

Na internetu najdete tisíce návodů, jak správně napsat životopis. My vám dnes poradíme, co už je v životopise navíc a...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Svádí nerovný boj s covidem. Aby udržela svou kavárnu, zastavila byt

Pandemie tvrdě dopadá na mnoho lidí, kteří pracují v oborech, v nichž je proticovidová opatření připravila o zákazníky....

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Shromáždění vlastníků jsou kvůli pandemii v ohrožení. Právník radí, co dělat

Premium Vyhlášení nouzového stavu komplikuje situaci společenstvím vlastníků bytových jednotek. Do konce roku musí totiž výbory...

  • Další z rubriky

Svádí nerovný boj s covidem. Aby udržela svou kavárnu, zastavila byt

Pandemie tvrdě dopadá na mnoho lidí, kteří pracují v oborech, v nichž je proticovidová opatření připravila o zákazníky....

Hledáte práci? Pozor na sociální sítě. Uchazeče si tam prověřuje většina firem

Premium Jakou sílu má LinkedIn? V dnešní době opravdu velkou. Sleduje ho totiž většina personalistů. A řada z nich hledá i na...

Počty freelancerů rostou. Firmy sdílejí hlavně specialisty

Mohlo by se zdát, že sdílená ekonomika se v posledních měsících poněkud zadrhla. Opak je ale pravdou. Jsou oblasti, kde...

KVÍZ: Vyznáte se v superhrubé mzdě a co by znamenalo její zrušení?

V poslední době je superhrubá mzda důležitým tématem, a to jak z pohledu zaměstnance, tak z pohledu státního rozpočtu....

Cukrářka Iveta Fabešová se rozvádí. Přišla o své provozovny

Cukrářka Iveta Fabešová (36) se na sociálních sítích svým fanouškům svěřila, že se s manželem rozvádějí. Kvůli tomu...

N-word jsem měla vypustit, omluvila se z rasismu nařčená Čvančarová

Jitka Čvančarová (42) se ocitla pod palbou kritiky mnoha uživatelů sociálních sítí. Při imitování raperky Cardi B v...

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

V 47 letech zemřela herečka Daniela Krhutová, pohádková Marie Růžička

Po dlouhé nemoci zemřela herečka a zpěvačka Daniela Krhutová, bylo jí 47 let. Její nejznámější rolí byla Marie Růžička...

Chtěla jsem udělat něco zapovězeného, říká k pornu Tarra White

Má za sebou úspěšnou kariéru ve filmech pro dospělé, její vztahy s rodinou na Moravě však poznamenala. „Příbuzní se...