Středa 28. října 2020, Den vzniku samostatného československého státu
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 28. října 2020 Státní svátek.

Den D: Vynálezce potřebuje 75 milionů na miniauto. Peníze žádá i od diváků

Jiří Hofman přijel z Plzně ve svém "vlastnoručně" vyrobeném čtyřkolovém motocyklu. Na dotažení celého projektu potřebuje 75 milionů korun. Ale pořad má svá omezená pravidla, takže po investorech žádá 1,5 milionu korun za jednoprocentní podíl.

"Tento čtyřkolový motocykl kategorie L5 má rozměry 2060 x 990 x 1770 mm. Jeho hmotnost je 40 kg. Vejde se do něj jedna plus jedna osoba nebo můžete využít 600 litrů zavazadlového prostoru. Maximální rychlost je 90 km/h, motor to má benzinový čtyřtaktní a spotřeba je pět litrů na sto kilometrů. Prodejní cena je 120 až 140 tisíc korun," chrlí údaje Hofman.

Motocykl je podle vynálezce vhodný pro seniory, drobné řemeslníky, rozvážkové služby a policisté jím dokonce chtěli rozvážet botičky.

Vozítko je prý z 95 procent hotové, ale Hofman potřebuje peníze na dokončení výzkumu a rozjetí sériové výroby. Roční výrobu odhaduje 10 tisíc kusů a zisk se údajně bude pohybovat kolem 50 milionů korun.

Hofman také získal nějaké peníze z dotací. To nadzvedlo zarytého odpůrce dotačního systému Michaela Rostocka: "Buďte tak hodný, řekněte číslo, kolik vám už evropští diváci tohoto pořadu poslali peněz ze svých daní prostřednictvím Evropské unie," ptá se jízlivě Rostock. Odpovědí mu je částka deseti milionů korun, což rozhodně není málo.

co je den d

Česká televize od 5. ledna začala vysílat druhou řadu pořadu Den D, ve kterém lze získat peníze na uskutečnění podnikatelského nápadu. Uchazeč si může investorům říct o částku od 200 tisíc do 1,5 milionu korun. Investoři pak do nápadu mohou, ale nemusejí investovat.

Druhá řada má opět 13 dílů a v každém vystoupí pětice uchazečů o peníze. Sami žadatelé si řeknou, kolik peněz potřebují a jaký podíl nabízejí. Částka, o kterou si "podnikatel" řekne, je neměnná, ale o podílu investorů se dá smlouvat. Investoři totiž vkládají do projektů své vlastní peníze. Pravidla najdete ZDE.

Ondřej Bartoš spíš řeší problematiku konkurence. "V Indii nebo v Číně se vyrábějí ultra levná auta, která tomu vašemu mohou bez problémů konkurovat a jsou levnější," upozorňuje Bartoš. "Čtyřicet pět tisíc korun stojí tato auta, když jsou vyrobená pro Indii, když přidělali provedení pro Evropu, cenu zvýšili na 90 tisíc korun. Kdybych svůj motocykl vyráběl v Indii, tak to bude ještě levnější," hájí se Hofman.

Vynálezce už získal peníze nejen z dotací, ale i od konkrétní firmy. Společnost však žádný podíl z prodeje nežádá. Hofman by rád založil úplně novou firmu, která by se zabývala jen výrobou těchto motocyklů.

Získat 75 milionů korun není žádná legrace. Proto Hofman apeluje i na diváky a čtenáře: "Předpokládám, že pokud se to někomu z vás bude líbit a diváci to v televizi uvidí, možná se mezi nimi najde další investor," snaží se Hofman. Bez okolků si pak z pořadu dělá vlastní marketingovou kampaň, až ho investoři příkře přeruší.

na přehled investorů se podívejte v naší infografice

Dana Bérová se ptá, jak by se 75 miliony Hofman naložil. "Představa je taková, že 15 milionů korun se vloží do dokončení vývoje, pět milionů budou stát konstrukční práce, dalších pět milionů výroba vzorků, 50 milionů na přípravu materiálu pro těch 10 tisíc motocyklů," vyjmenovává Hofman.

čtěte blog

Hofman vypráví, jak se ho lidé na benzince ptají, kolik vozítko stojí a že musí být radost s tím vyjet. "Vypadá to hnusně a smrdí to. Prosím vás, co je na tom za radost?" reaguje Rostock. Hofman argumentuje tím, že už je připraven nový design.

Daně Bérové se autíčko celkem líbí, ale nevidí v tom dobrý byznys. "Dovedu si představit, že si to někdo za ty peníze koupí. Ale myslím si, že ta cesta od vozítka k sériové výrobě a uvedení na trh je šíleně dlouhá. Mých 1,5 milionu v tom skoro vůbec nepomůže a těch 75 milionů možná ani nebude stačit," vysvětluje svůj nezájem o projekt Bérová.

Ondřej Bartoš je o něco drsnější. "To, že jste dostal deset milionů z dotací, mi potvrzuje, že dotační systém je velmi špatný. Z mého pohledu tohle není žádný kvalitativní posun ani v motocyklovém, ani automobilovém průmyslu. Nevymyslel jste nic nového, nic ekologicky ani ekonomicky výhodného. Proto já nemám zájem."

V úterý na čt1 ve 22:00 uvidíte:

Zdeněk Knápek – nakladatelství odborných knih pro starožitníky, 900 000 Kč za 30% podíl
Jiří Hofman - minimobil - 1,5 milionu korun za 1% podíl
Jitka Hromádková - centrum psí krásy Lucky dog - 500 000 korun za 30% podíl
Monika Voříšková a Petr Chlívek - oprava výtluků asfaltových komunikací - 750 000 korun za 40% podíl
Žaneta Badlíková a Jaroslav Kotula - zdravotní židle - 800 000 korun za 15% podíl

Autor:
  • Nejčtenější

OSVČ a paušální daň: kdo na této novince vydělá a komu se nevyplatí

Poslaneckou sněmovnou úspěšně prošla paušální daň pro osoby samostatně výdělečně činné. Předloha teď míří do Senátu....

Vyjednával s kmeny v Africe. Perličky z životopisů a 7 rad, co do CV nepatří

Na internetu najdete tisíce návodů, jak správně napsat životopis. My vám dnes poradíme, co už je v životopise navíc a...

Svádí nerovný boj s covidem. Aby udržela svou kavárnu, zastavila byt

Pandemie tvrdě dopadá na mnoho lidí, kteří pracují v oborech, v nichž je proticovidová opatření připravila o zákazníky....

Krize jim umožnila výhodně investovat. Mladá rodina rozhodnutí nelituje

První vlna covidu v březnu a dubnu letošního roku přinesla významný propad cen na finančních trzích. Mnozí z investorů...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nesnesitelná lehkost home office. Práce z domova není jednoduchá

Na jedné straně svoboda, na té druhé samota. Mnozí, kteří v březnu home office vítali, dnes sahají po antidepresivech....

ANALÝZA: Proč Čína v boji s covidem uspěla a Západ se zmítá v chaosu

Premium Zatímco Západ se potýká s druhou vlnou koronaviru, východoasijské země dokázaly virus porazit. Proč tomu tak je? Nejde...

Jsme rozvedení. Ještě nevím, zda se vrátím k dívčímu jménu, říká Koukalová

Premium Nepochopení, odsouzení. Konec vrcholové sportovní kariéry. Hledání práce. A ještě rozvod. Gabriela Koukalová (30) má za...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

  • Další z rubriky

Mladší lidé si na penzi musí naspořit. Důchod od státu nebude nic moc

Demografická křivka je neúprosná. A důchodová reforma, která by její dopady na výši budoucích penzí snížila, je zatím v...

Krize jako příležitost. Čeští milionáři prozradili své investiční strategie

Premium Čeští milionáři nechali opět nahlédnout do svých investičních strategií. Koronavirovou krizi vidí jako velkou...

Pro koho je investice do nemovitosti a kdy je lepší nemovitostní fond

Přibližně třetina bytů prodaných v České republice jsou tzv. byty investiční. Tento způsob zhodnocení majetku se těší...

KOMENTÁŘ: Kdo uhasí požáry v dluhopisové džungli

Dluhopisy působí investorům největší škody. U nich jedním vrzem můžete kvůli pár procentům přijít o celé úspory....

Nepanikařte, ale buďte opatrní. Osm znaků, že jste mohli prodělat covid-19

Druhá vlna koronavirové krize udělala z Česka, které tu první zvládlo celkem dobře, odpadlíka. Snad každý se bojí. Jsem...

Nečekaně zemřel moderátor Prima vařečky Daniel Kopál, bojoval s covidem

Ve věku 49 let zemřel moderátor Daniel Kopál, známý z pořadu o vaření Mňam aneb Prima vařečka. Bojoval s koronavirem....

Česko dál padá do covidové propasti. Má nejvíce případů i úmrtí na světě

Česko se pevně usadilo na špičce světových koronavirových statistik. Již delší dobu jsme mezi zeměmi, které mají...

NASA a vědci objevili na Sahaře a v Sahelu téměř dvě miliardy stromů

Na Sahaře a v oblasti Sahelu roste více stromů, než se předpokládalo. Tvrdí to mezinárodní vědecká studie, na níž se...

Česko je bohatší než Itálie a Španělsko, možná předběhne i Japonsko

Nejnovější data Mezinárodního měnového fondu ukazují, že Česká republika je poprvé ve své novodobé historii bohatší než...