Nový systém má přinést revoluci v řízení vlaků. Místo návěstí a fyzických cedulí totiž budou na hlavním koridoru spojujícím Čechy a Moravu od ledna 2025 přenášeny všechny informace do kabiny strojvedoucího elektronicky.
„Důvodem výluky je rozsáhlá modernizace uzlu Pardubice a přechod na nový software ETCS Level 2 Baseline 3. Instalace softwaru si většinou vyžádá také další úpravy systému, které v tuto chvíli mohou trvat několik měsíců,“ zdůvodňuje problémy mluvčí Správy železnic Jan Nevola. Podle něj dodavatel technologie dělá řadu kroků ktomu, aby se přechod na vyšší úroveň evropského systému zvládl co nejdříve.
Až do spuštění takzvaného výhradního provozu se nicméně dá na trase jezdit i postaru, a právě to v příkazech dostávají strojvedoucí na zmiňovaném úseku i nařízeno.